۲۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۱۵

پاسخ به پرسش‌های زنانه در یک کتاب

پاسخ به پرسش‌های زنانه در یک کتاب

چرا حضرت علی(ع) فرموده‌اند که زن‌ها ناقص‌العقل هستند؟ آیا راست است که حوا از دنده چپ حضرت آدم آفریده شده است؟ چرا روی سخن قرآن بیشتر با مردهاست؟ و...پرسش‌های کلی هستند که در «41 پرسش و پاسخ درباره زنان» به آن پاسخ داده شده است.

اگر می‌خواهید به برخی پرسش‌های خود درباره زنان پاسخ دهید می‌توانید به مجموعه «41 پرسش و پاسخ درباره زنان» نوشته غلامرضا حیدری ابهری را بخوانید. اگر می‌خواهید بدانید «چرا حضرت علی(ع) فرموده‌اند که زن‌ها ناقص‌العقل هستند؟ آیا راست است که حوا از دنده چپ حضرت آدم آفریده شده است؟ چرا روی سخن قرآن بیشتر با مردهاست؟ چرا از میان زن‌ها کسی به پیامبری نرسیده است، چرا زن‌ها نمی‌توانند مرجع تقلید باشند؟» پرسش‌های کلی هستند که در این کتاب به آن پاسخ داده شده است.

دومین بخش از «41 پرسش و پاسخ درباره زنان» به «حقوق زن‌ها در مقایسه با مردها» می‌پردازد و به پرسش‌هایی چون«چرا در قرآن آمده است که مرد می‌تواند زن را بزند؟ چرا مردها دوبرابر زن‌ها ارث می‌برند؟ چرا دیه زن نصف مرد است؟ آیا جلوتر ایستادن مرد از زن هنگام نماز، نشانه برتری مرد بر زن در دین اسلام است؟ آیا گرفتن مهریه، نوعی خرید و فروش نیست؟» پاسخ می‌دهد.

غلامرضا حیدری ابهری در سومین بخش به مساله حجاب و پاسخ به پرسش‌هایی چون«چرا زن‌ها باید حجاب داشته باشند؟ آیا حجاب، مخالف آزادی زن‌ها نیست؟ چرا زن‌ها باید به خاطر مردها محدودیت‌هایی مانند حجاب را بپذیرند؟ مگر خدا نامحرم است که زن‌ها باید هنگام نماز حجاب داشته باشند؟» جواب گفته است.

«احکام شرعی» عنوان چهارمین و آخرین بخش از مجموعه «41 پرسش و پاسخ درباره زنان» است. نویسنده در این بخش به پرسش‌هایی چون«در حجاب کامل، چه مقدار از بدن باید پوشیده باشد؟ آیا پوشیدن کفش‌های صدادار برای بانوان اشکال دارد؟ آیا خانم‌ها می‌توانند با نامحرم حرف بزنند» و... پاسخ داده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری در مقدمه کتاب آورده، این پرسش‌ها، مهم‌ترین سوالاتی بوده که در نمایشگاه قرآن از سوی مراجعان مطرح می‌شده است. در این مجموعه کتاب‌ها علاوه بر پرسش‌هایی درباره زنان به سوالاتی درمورد «خدا، حضرت محمد(ص) و دیگر پیامبران، اهل بیت(ع)، امام زمان(ع)، معاد، قرآن، نماز، زنان، اخلاقی و رفتاری و پرسش‌های گوناگون» پاسخ داده است.

«41 پرسش و پاسخ درباره زنان» نوشته غلامرضا حیدری ابهری را انتشارات قدیانی در 2200 نسخه و به قیمت 4000 تومان منتشر کرده است.

 

کد خبر 2232498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha