۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۰

به قلم غلامرضا حیدری ابهری؛

46 پرسش و پاسخ درباره حضرت محمد (ص) و پیامبران راهی بازار نشر شد

46 پرسش و پاسخ درباره حضرت محمد (ص) و پیامبران راهی بازار نشر شد

انتشارات قدیانی به تازگی 46 پرسش و پاسخ درباره حضرت محمد (ص) و پیامبران را به کوشش غلامرضا حیدری ابهری روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر،« 46 پرسش و پاسخ درباره حضرت محمد(ص) و پیامبران» عنوان کتابی از غلامرضا حیدری ابهری و از مجموعه کتاب‌هایی است که به توضیح درباره خدا، نماز، امام زمان(عج) و... می‌پردازد. پرسش و پاسخ‌هایی که در نمایشگاه قرآن و از سوی مخاطبان مطرح پیرامون مسایل دینی مطرح می‌شود، در این کتاب گرد آمده است.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «یکی از گرم‌ترین و فعال‌ترین بخش‌های نمایشگاه، بخش پژوهش است. کار اصلی این بخش، پاسخ‌گویی به پرسش‌های شیفتگان معارف قرآن است. هرساله حدود 30 کارشناس دینی در این بخش حضور می‌یابند و متناسب با تخصص خود به سوالات مردم پاسخ می‌دهند...

من نیز هفت بهار قرآن را به پاسخ‌گویی سوالات دینی پرداخته‌ام. از بین انبوه سوالات مردم، تعدادی از پرسش‌ها فراوانی داشتند و بیش از بقیه تکرار می‌شدند...اگر مراکز فرهنگی و تبلیغی ما روی این پرسش‌ها تمرکز کنند و پاسخ‌گویی به این سوالات را اولویت قرار دهند، به درصد بالایی از پرسش‌های مردم پاسخ داده‌اند. در نرم‌افزارها و کتاب‌های مربوط به پرسش‌ها و پاسخ‌های دینی، معمولا حجم زیادی از پرسش‌ها و پاسخ‌ها مطرح می‌شوند، که فقط درصد کمی از آنها پرسش پرتکرار به‌شمار می‌ایند. مخاطبی که با این نوع نرم‌افزارها و کتاب‌ها روبه‌رو می‌شود، به سختی می‌تواند سوال مورد نظر خود را بیاید.

در نخستین بخش از کتاب« 46 پرسش و پاسخ درباره حضرت محمد(ص) و پیامبران » به طرح پرسش‌های کلی پرداخته می‌شود. این‌که «چه نیازی بود که خدا پیامبرها را بفرستد؟، چرا خدا به جای گفت‌وگوی مستقیم با مردم، پیامبرها را فرستاد؟، خدا چند نفر از انسان‌ها را به پیامبری برگزید؟، منظور از پیامبران اولوالعزم چه کسانی هستند؟، برخی انسان‌ها، غیب‌گویی می‌کنند و کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند، تفاوت معجزه با این کارها چیست؟ حضرت محمد(ص) پیش از اسلام چه دینی داشت؟ و... پرسش‌هایی است که در بخش نخست کتاب مطرح شده است.

 

«حضرت محمد(ص)»، عنوان بخش دوم کتاب است. «دین‌های قبلی چه مشکلی داشتند که خدا با فرستادن حضرت محمد(ص) دین جدیدی آورد؟ چرا پس از حضرت محمد(ص) پیامبر دیگری نیامده است؟، اگر پیامبر(ص) علم غیب داشت، پس چرا گاهی از مردم سوال می‌پرسید؟، پیامبر(ص) چگونه امرار معاش می‌کرد و...» پرسش‌هایی است که در دومین بخش مطرح و پاسخ داده شده‌اند.

سومین بخش کتاب با عنوان «پیامبرهای دیگر» به طرح پرسش‌هایی کلی‌تر چون «چرا خدا از فرشته‌ها خواست که به حضرت آدم سجده کنند، چرا شیطان که از فرشته‌ها بود به حضرت آدم سجده نکرد؟، نام پدر و مادر حضرت موسی(ع) چه بود؟، چرا به خاطر اشتباه حضرت آدم و حوا، بقیه مردم مجازات و از زندگی در بهشت محروم شدند و...»  پرداخته شده است.

«46 پرسش و پاسخ درباره حضرت محمد(ص) و پیامبران » نوشته غلامرضا حیدری ابهری را انتشارات قدیانی در 1100 نسخه و به قیمت 6000 تومان منتشر کرده است.

کد خبر 2306291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha