۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵

از سوی انتشارات قدیانی؛

«76 پرسش و پاسخ درباره مرگ و معاد» روانه بازار نشر شد

«76 پرسش و پاسخ درباره مرگ و معاد» روانه بازار نشر شد

قیامت کی برپا خواهد شد؟ چرا در آستانه قیامت جهان به این عظمت نابود می‌شود؟هنگام برپاشدن قیامت چه اتفاق‌هایی می‌افتد؟ مدت زمان روز قیامت در قرآن کریم چقدر توصیف شده است؟ و... پرسش‌هایی است که در«76 پرسش و پاسخ درباره مرگ و معاد» به آن پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «76 پرسش و پاسخ درباره مرگ و معاد» عنوان کتابی از غلامرضا حیدری ابهری و از مجموعه کتاب‌هایی است که به توضیح درباره خدا، نماز، امام زمان(عج) و... می‌پردازد. پرسش و پاسخ‌هایی که در نمایشگاه قرآن و از سوی مخاطبان مطرح پیرامون مسایل دینی مطرح می‌شود، در این کتاب گرد آمده است. نویسنده در مقدمه کتاب آورده:«یکی از گرم‌ترین و فعال‌ترین بخش‌های نمایشگاه، بخش پژوهش است. کار اصلی این بخش، پاسخ‌گویی به پرسش‌های شیفتگان معارف قرآن است. هرساله حدود 30 کارشناس دینی در این بخش حضور می‌یابند و متناسب با تخصص خود به سوالات مردم پاسخ می‌دهند...

من نیز هفت بهار قرآن را به پاسخ‌گویی سوالات دینی پرداخته‌ام. از بین انبوه سوالات مردم، تعدادی از پرسش‌ها فراوانی داشتند و بیش از بقیه تکرار می‌شدند...اگر مراکز فرهنگی و تبلیغی ما روی این پرسش‌ها تمرکز کنند و پاسخ‌گویی به این سوالات را اولویت قرار دهند، به درصد بالایی از پرسش‌های مردم پاسخ داده‌اند. در نرم‌افزارها و کتاب‌های مربوط به پرسش‌ها و پاسخ‌های دینی، معمولا حجم زیادی از پرسش‌ها و پاسخ‌ها مطرح می‌شوند، که فقط درصد کمی از آنها پرسش پرتکرار به‌شمار می‌ایند. مخاطبی که با این نوع نرم‌افزارها و کتاب‌ها روبه‌رو می‌شود، به سختی می‌تواند سوال مورد نظر خود را بیاید.

«مرگ» عنوان بخش نخست کتاب «76 پرسش و پاسخ درباره مرگ و معاد» است. در این بخش به پرسش‌هایی چون«اگر در حال خواب روح از بدن جدا می‌شود، پس چرا بدن تکان می‌‎خورد و انسان نمی‌میرد؟، روح چیست؟، آیا چهره حضرت عزرائیل زشت و ترسناک است؟آیا کسانی هم که خودکشی می‌کنند، عزرائیل جانشان را می‌گیرد؟ آیا روح انسان بعد از مرگ وارد بدن فرد دیگری می‌شود؟ آیا شیوه مردن افراد با کارهای آنان رابطه دارد؟چرا ما از مرگ می‌ترسیم؟ و... پرداخته شده است.

بخش دوم با عنوان«قبر و برزخ» به پرسش‌هایی چون«عالم برزخ چیست؟، در قبر چه سوالاتی از انسان می‌شود؟آیا مومنان هم فشار قبر دارند؟ فشار قبر بر روح است یا بر جسم؟آیا مرده‌ها از حال و روز بستگان خود باخبر می‌شوند؟ و... می‌پردازد.

 

«پرسش‌های کلی درباره معاد» عنوان سومین بخش از کتاب «76 پرسش و پاسخ درباره مرگ و معاد» است. سوالاتی چون«از کجا بدانیم که واقعا جهان دیگری هم هست؟ قیامت کی برپا خواهد شد؟چرا در آستانه قیامت جهان به این عظمت نابود می‌شود؟هنگام برپاشدن قیامت چه اتفاق‌هایی می‌افتد؟ مدت زمان روز قیامت در قرآن کریم چقدر توصیف شده است؟ در این بخش مطرح شده است.

چهارمین بخش کتاب به«بهشت و جهنم» و پرسش‌هایی چون«بهشتیان تا کی در بهشت خواهند ماند؟، آیا در بهشت، جایی برای پیروان دیگر ادیان هم هست؟آیا چهره بهشتیان به مرور در بهشت تغییر می‌کند؟؟آیا در بهشت انسان‌ها باز همخ نماز نمی‌خوانند»و... پاسخ داده می‌شود.

«76 پرسش و پاسخ درباره مرگ و معاد» عنوان کتابی از غلامرضا حیدری ابهری است که از سوی انتشارات قدیانی در 1100 نسخه و به قیمت 6000 تومان منتشر شده است.

کد خبر 2293752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha