۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۱۱

برگزاری انتخابات اتحادیه ناشران و کتابفروشان در سال آینده

برگزاری انتخابات اتحادیه ناشران و کتابفروشان در سال آینده

انتخابات هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در سال 1393 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران بر اساس ماده 7 آئین‌نامه اجرایی انتخابات اتحادیه‌های صنفی برگزار می‌شود. بر این اساس از واجدین شرایط عضویت در هیات مدیره این اتحادیه دعوت شده تا از بازه زمانی شنبه 16 فروردین تا چهارشنبه 10 اردیبهشت 93 (به مدت 20 روز بدون احتساب ایام تعطیل در مرحله اول) به انجمن نظارت بر انتخابات اتحادیه‌های صنفی مراجعه و ثبت‌نام کنند.

شرایط داوطلبان عضویت در هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به شرح زیر است: 1- تابعیت جمهوری اسلامی ایران 2- اعتقاد و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران 3- عدم ممنوعیت تصرف در اموال مانند حجر، ورشکستگی و افلاس 4- عدم اشتهار به فساد 5- داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای افراد فاقد سابقه عضویت در هیات مدیره اتحادیه 6- حداکثر سن در زمان ثبت نام 75 سال 7- داشتن پروانه کسب معتبر دائم 8- وثاقت و امانت 9- نداشتن سوء پیشینه کیفری موثر و عدم اعتیاد به مواد مخدر.

توضیح در خصوص بند 7 اینکه، بر اساس اعلام، پروانه کسب معتبر، پروانه کسبی است که تاریخ اعتبار آن منقضی نشده، صاحب پروانه تغییر شغل نداده و واحد صنفی خود را به غیر واگذار نکرده و یا اجاره نداده باشد، واحد صنفی فعال و مکان آن تغییر نیافته باشد و پروانه کسب بر اساس مقررات صادر شده باشد. همچنین در خصوص بند 9، استعلام مربوطه از سوی انجمن نظارت بر انتخابات اتحادیه‌های صنفی صادر می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان عضویت در هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هم به این شرح اعلام شده است: شش قطعه عکس 4×6 جدید، سه برگ تصویر پروانه کسب همراه با اصل آن، سه سری تصویر از کلیه صفحات شناسنامه همراه با اصل آن، سه برگ تصویر کارت ملی همراه با اصل آن، سه برگ تصویر گواهی دیپلم به همراه اصل آن و سه برگ تصویر اعتبارنامه جهت افرادی که دارای سابقه عضویت در هیات مدیره هستند.

داوطلبان عضویت در هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، باید در بازه زمانی یادشده، شخصاً به انجمن نظارت بر انتخابات اتحادیه‌های صنفی واقع در ضلع شمال غربی میدان ولی عصر (عج)، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، طبقه هشتم واحد انجمن نظارت، مراجعه و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران فعالیت خود را در سال 1337 آغاز کرد و در حال حاضر تعداد اعضای آن از مرز 1200 ناشر و کتابفروش گذشته ­است. هیأت مدیره این اتحادیه که متشکل از 7 نفر هستند، هر چهار سال یک­ بار از میان اعضای صنف انتخاب می­‌شوند.

در حال حاضر اعضای هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران شامل: نادر قدیانی (رئیس هیئت مدیرهبهروز عطایی (نائب رئیس اولسید رفیع احمد جواهری (نائب رئیس دوم)، فتح الله فروغی (خزانه دارمحمود آموزگار (دبیرمحمدمهدی فخری‌زاد (بازرس اول) و یحیی دهقانی (بازرس دوم) است که دوره فعالیت آن رو به اتمام است.

کد خبر 2257912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha