۱۲ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰

نویسنده سوییسی جایزه ادبی هولدرلین 2014 را برد

نویسنده سوییسی جایزه ادبی هولدرلین 2014 را برد

پیتر اشتام نویسنده سوییسی به عنوان برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی آلمان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، جایزه ادبی  فریدریش  هولدرلین که از سوی شهر باد هومبورگ اهدا می‌شود، پیتراشتام نویسنده مشهور سوییسی را به عنوان برنده سال 2014 خود انتخاب کرد.

هیات داوران این جایزه، اشتام را برای دقتی که در بیان زندگی مردم دارد و به زبانی که همواره صمیمانه باقی مانده است، شایسته کسب این جایزه ۲٠ هزار یورویی دانستند.

با انتخاب پیتر اشتام گروه داوران این رقابت از یکی از معتبرترین نویسندگان آلمانی زبان تقدیر کرده است.

وی از سال 1991 کار نویسندگی را با نوشتن نمایشنامه های رادیویی آغاز کرد و اولین رمانش را سال 1998 منتشر کرد . آثار او مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارند.

جایزه هولدرلین در بخش حمایتی نیز که هفت هزار و ٥٠٠ یورو ارزش دارد به نلجا ورمج نویسنده آلمانی-روسی تعلق خواهد گرفت. او با نوشتن اولین رمانش شایسته دریافت این جایزه شناخته شده و هیات داوران رمان او را «برلینی خواند که در شرق واقع شده باشد».

اشتام و ورمج در تاریخ هشتم ژوئن (۱٩ خرداد 93) در شهر باد هومبورگ جوایز خود را دریافت می کنند.

این جایزه ادبی یادآور فریدریش هولدرلین شاعر آلمانی است که از سال ۱٧٧٠ تا ۱٨۴٣ می زیست و چهار سال از عمرش را در شهر باد هومبورگ سپری کرد. شهر باد هومبورگ از سال ۱٩٨٣ اقدام به اهدای این جایزه کرده و در نخستین دوره  آن نیز از هرمان بورگر تجلیل شد. از دیگر برندگان آن می توان به پتر هرتلینگ و مارتین والسر اشاره کرد.

کد خبر 2263110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha