۱۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۰۲

برپایی سالن‌های «ترجمه معکوس» و «تولید علم» در نمایشگاه کتاب

برپایی سالن‌های «ترجمه معکوس» و «تولید علم» در نمایشگاه کتاب

مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اهل قلم از برپایی سالن «ترجمه معکوس» و سالن «تولید علم» در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نجفعلی میرزایی مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اهل قلم در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های این کمیته در این رویداد فرهنگی گفت: امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم دو سالن جدید در نمایشگاه کتاب برپا کنیم. یکی از این سالن‌ها «ترجمه معکوس» نام دارد که البته این، عنوان موقت آن است و احتمال دارد نام آن تغییر کند. در این سالن، آثار فارسی که در سال‌های اخیر به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه و ... ترجمه شده‌اند، برای عموم مردم به نمایش درمی‌آیند.

وی همچنین با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده «خانه ترجمه ایران» هم در همین غرفه افتتاح می‌شود، گفت: قدردانی از مترجمان زحمتکش و نامدار و برگزاری نشست‌های ترجمه از جمله فعالیت‌های «خانه ترجمه ایران» خواهد بود.

مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اهل قلم درباره دومین سالن این کمیته در نمایشگاه کتاب تهران نیز گفت: «سالن تولید علم» سالن دیگری خواهد بود که قرار است در آن دستاوردهای علمی ایران در سال‌های اخیر برای بازدیدگنندگان به نمایش درآید. در این سالن قرار است جدیدترین دستاوردهای علمی ایرانیان در حوزه‌های تاریخ، روانشناسی، اقتصاد، علوم پایه و ... برای عموم به نمایش گذاشته ‌شود. همچنین با توجه به هماهنگی‌های انجام شده این قابلیت نیز وجود دارد تا این آثار در درون همین سالن به سهولت به فروش برسند. از دیگر فعالیت‌های این سالن می‌توان به برگزاری نشست‌های بررسی وضعیت نشر در ایران اشاره کرد.

نجفعلی میرزایی درباره دیگر نشست‌ها و فعالیت‌های کمیته گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 20 نشست و کارگاه‌ با موضوع نشر، کتاب، اقتصاد فرهنگ و... در روزهای نمایشگاه برگزار می‌شوند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 2263833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha