۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۰۲

رقابتهای بین‌المللی کاراته ترکیه؛

کاراته‌کاهای ایرانی شش مدال در جام "بسفر" کسب کردند

کاراته‌کاهای ایرانی شش مدال در جام "بسفر" کسب کردند

روز نخست از بیست و هفتمین دوره رقابتهای بین‌المللی کاراته ترکیه موسوم به جام "بسفر" با کسب شش مدال رنگارنگ برای نمایندگان ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هفتمین دوره رقابتهای بین‌المللی کاراته ترکیه موسوم به جام "بسفر" با حضور کاراته‌کاهای از 20 کشور روز گذشته در استانبول آغاز شد که تیم ملی ایران موفق به کسب یک نشان طلا، سه نقره و دو برنز شد.

در روزی که قضاوت داوران با مشکلات فراوانی داشت و صدای خیلی از میهمانان را در آورده بود، برخی از ملی‌پوشان کشورمان به ناحق مقابل رقبای ترک خود بازنده شدند تا کاراته کاهای شایسته کشورمان به آنچه استحقاقش را دارند نرسند.

تک مدال طلای تیم ایران در یک فینال تمام ایرانی را سجاد گنج‌زاده در وزن 84+ کیلوگرم به نام خود ثبت کرد. وی برای رسیدن به بازی نهایی کاراته‌کاهای ترکیه (8 بر صفر)، آذربایجان (3 بر صفر)، رومانی (8 بر صفر)، شاهین آماتوف نایب قهرمان جهان از آذربایجان (3 بر 2) را شکست داده بود. در آن سوی جدول هم سامان حیدری در چهار مبارزه دو کاراته کا از ترکیه و دو کاراته‌کا از آذربایجان را شکست داد و به دیدار پایانی راه يافت. گنج‌زاده در بازی نهایی این وزن با غلبه بر حیدری به نشان طلا دست يافت و حیدری نقره گرفت.

پگاه زنگنه دومین نقره تیم کشورمان را در وزن 68- کیلوگرم بانوان کسب کرد. زنگنه دور نخست استراحت داشت و با برتری مقابل حریفانی از ترکیه‌ای (2 بر یک) و قزاقستان (7 بر یک) به پیروزی رسید اما در مبارزه پایانی نتیجه را به کاراته‌کای دیگری از ترکیه واگذار کرد و نقره و گرفت.

سحر کرجی کاراته‌کای وزن 50- کیلوگرم بانوان در این رقابتها مدال برنز را کسب کرد. کرجی ابتدا نماینده‌ای از ترکیه را برد و سپس موفق شد مقابل دیگر حریف خود از کشور میزبان با رای داوران پیروز شود. وی در سومین دیدار برابر کاراته‌کایی از ترکیه 2 بر یک شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت. در این گروه او موفق شد حریفی از رومانی را شکست دهد و به مدال برنز دست یابد.

در وزن 55- کیلوگرم بانوان، فاطمه چالاکی دومین نشان برنز تیم ملی کاراته را در جام بسفر بدست آورد. چالاکی پس از شکست مقابل نماینده ترکیه و با راهیابی این کاراته‌کا به فینال، مبارزاتش را در گروه بازنده‌ها ادامه داد. او در این گروه ابتدا نماینده قزاقستان را از پیش رو برداشت، سپس حریفی از رومانی را برد و در ادامه موفق شد کاراته‌کای دیگری از رومانی را مغلوب کرده و به مدال برنز برسد.

بهمن عسگری هم دیگر مدال‌آور کشورمان روی تاتامی بسفر بود. نماینده وزن 75- کیلوگرم کشورمان ابتدا موفق شده بود حریفی از ترکیه را 8 بر صفر مغلوب کند او در دومین مبارزه خود مقابل دیگر نماینده ترکیه 8 بر 4 نتیجه را واگذار کرد و با راهیابی حریفش به دیدار فینال، مبارزاتش را در گروه بازنده‌ها ادامه داد. عسگری در این گروه 13 بر 5 کاراته‌کایی از رومانی را شکست داد و سپس حریف ترکیه‌ای را 10 بر صفر برد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 60- کیلوگرم، امیر مهدی‌‎زاده در نخستین مبارزه خود در حالیکه مقابل رقیب ترکیه‌ای به تساوی 3 بر 3 رسیده بود با رای داوران در مغلوب شد. در این وزن هامون درفشی‌پور 2 بر یک برابر نماینده قزاقستان شکست خورد و حذف شد. در وزن 67- کیلوگرم سعید احمدی مقابل دو کاراته‌کا از ترکیه با نتایج مشابه 8 بر صفر به برتری رسید، در مبارزه سوم هم مقابل دیگر نماینده ترکیه پس از تساوی 3 بر 3 با رای داوران بازنده شد و از دور رقابتها کنار رفت.

دیگر نماینده وزن 67- کیلوگرم حسین سمندر بود که مقابل دو نماینده کشور میزبان به پیروزی رسید و در سومین دیدار مغلوب حریفی از آذربایجان شد تا در جدول بازنده‌ها به مبارزاتش ادامه دهد. او در این گروه پس از پیروزی برابر کاراته‌کایی از قزاقستان، مقابل حریف ترکیه‌ای مغلوب شد و نتوانست خود را به سکوی سوم برساند.

در وزن 84- کیلوگرم، ذبیح‌الله پورشیب پس از سه پیروزی پی در پی مقابل حریفانی از ترکیه، رومانی و آذربایجان در مبارزه چهارم مقابل حریف دیگری از رومانی مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.

در بخش بانوان رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، مقابل نماینده صربستان پیروز شد و در مبارزه دوم برابر حریفی از کشور میزبان در حالیکه با نتیجه 3 بر صفر پیش بود، 4 بر 3 مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن به 68- کیلوگرم، حمیده عباسعلی در نخستین مبارزه خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریفی از ترکیه شد و از گردونه رقابتها کنار رفت.

بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی جام بسفر امروز یکشنبه با برگزاری مبارزات تیمی به پایان می‌رسد. 

کد خبر 2264708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha