۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵

«اقلیم هشتم» به نمایشگاه کتاب نمی‌رسد/ عرضه چاپ دوم «چشم عقاب» در نمایشگاه

«اقلیم هشتم» به نمایشگاه کتاب نمی‌رسد/ عرضه چاپ دوم «چشم عقاب» در نمایشگاه

محسن هجری از آماده شدن چاپ دوم «چشم عقاب» تا بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد. این رمان به حمله مغول به ایران و مقاومت اسماعیلیان در برابر آنها می‌پردازد.

محسن هجری نویسنده حوزه نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، از انتشار چاپ دوم «چشم عقاب» خبر داد و افزود: این رمان در بستری داستان‌گونه شکل گرفته و به حمله مغول به ایران و مقاومت شیعیان اسماعیلی در برابر آنها می‌پردازد و به برشی از تاریخ توجه می‌کند که قلعه الموت در قرن هفتم هجری به دست مغول‌ها می‌افتد و دو شخصیت به نام‌های ناصر و ناهید به كمك همديگر، كتابخانه‌ قلعه الموت را نجات می‌‌دهند.

این نویسنده با اشاره به اهمیت قلعه الموت و کتابخانه آن گفت: در قلعه الموت يكی از بزرگترين كتابخانه‌های جهان اسلام وجود داشته و بعضی از دانشمندان بزرگ ايرانی مانند خواجه نصيرالدين طوسی از اين كتابخانه برای انجام تحقيقات و پژوهش‌های خود استفاده می‌كرده‌اند.

هجری معتقد است: باید با زبان ساده و جذاب، بخش‌هايی از تاريخ و فرهنگ ايران را برای نوجوانان بازخوانی كرد تا آنها بدانند كه اين كشور در دوره‌های مختلف، چه مشكلاتی را گذرانده است، همچنين نوجوانان بايد در مورد مسائل كشور خود به ديد تاريخی برسند.

«چشم عقاب» که از سری رمان‌های نوجوان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، در دومین دوره جایزه کتاب سال مهر مؤسسه خیریه مهر طاها موفق شد جایزه بخش ویژه داوران نوجوان این دوره را از آن خود کند.

همچنین محسن هجری، رمانی را درباره شیخ اشراق نوشته است. این داستان هم که عنوان آن «اقلیم هشتم» است، از جمله آثار طرح رمان نوجوان کانون پرورش فکری است که زمان انتشار آن هنوز مشخص نیست. در این کتاب به زندگی سهروردی توجه شده و افکار و اندیشه‌های او مورد نقد و واکاوی قرار نگرفته است.

کد خبر 2264847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha