۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۸:۴۸

وزیر بهداشت:

جامعه پزشکی از ابلاغ سیاستهای سلامت خوشحال است/ اعلام بسته های حمایتی و خدماتی وزارت بهداشت

جامعه پزشکی از ابلاغ سیاستهای سلامت خوشحال است/ اعلام بسته های حمایتی و خدماتی وزارت بهداشت

وزیر بهداشت با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، اظهارداشت: عملیاتی شدن این سیاستها، از سلامت و بهداشت عمومی مردم مراقبت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدحسن هاشمی گفت: جامعه پزشکی از ابلاغ این سیاستها خوشحال است چرا که به حوزه سلامت بسیار کمک می کند و تصور می‌شود که حتماً تلاشمان معطوف به اجرای این سیاستها شود.

وی از تشکیل کارگروهی به منظور بررسی و پیگیری عملیاتی شدن سیاستهای کلی سلامت خبر داد و افزود: برای هر یک از این سیاستها که بیش از 50 ماموریت است، مجلس و دولت باید کمک کنند تا مصوبه‌ها و لوایح مربوطه تدوین شود تا آثار آن را مردم ببینند.

وزیر بهداشت گفت: تا کنون در زمینه‌های مختلف حوزه سلامت تعیین تکلیف نشده بود اما اکنون معلوم شد که هر دستگاهی چه ماموریتی دارد.

هاشمی تصریح کرد: با ابلاغ این سیاستها، قانون وزارت بهداشت بعد از 20 سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد و این سند برای دولت و مجلس حجت است تا گره‌ها را از سر راه نظام سلامت بردارد و به نظر می‌رسد همه عوامل به سرعت رضایتمندی را ارتقاء خواهند داد.

وی در پاسخ به اینکه اجرای این سیاستها چه تاثیری در زندگی مردم خواهد گذاشت، گفت:‌ در این سیاستها مردم دیده‌ شده‌اند به عنوان مثال در تجمیع منابع سلامت و یکپارچگی بیمه‌ها اعلام شده که موظفیم در خدمات پایه کاری کنیم که بیماران دغدغه‌ای به جز دغدغه بیماری نداشته باشند.

وزیر بهداشت ادامه داد: با تجمیع بیمه، منابع و توجه دولت و مجلس به امنیت سلامت غذایی مردم، تغییر رفتار در زندگی روزمره و ایجاد پیوست سلامت برای تمام طرحهایی که دولت و مجلس تصویب می‌کنند باعث خواهند شد تا بسیاری از بار بیماری‌هایی که به آن بی‌توجهی می‌شد کاهش یابند.

هاشمی افزود: اگر امروز آلودگی هوا مردم را رنج می‌دهد و در جاده‌ها مشکل امنیت داریم به نظر می‌رسد عملیاتی شدن این سیاستها، از سلامت و بهداشت عمومی مردم مراقبت می‌کند.

وی گفت: بعد از سالها مترقی‌ترین سیاست‌ها را در حوزه درمان شاهد هستیم و بنده به عنوان پزشک اعلام می‌کنم که منتظر چنین روزی بودیم و باید همه دست به دست هم دهند تا مردم اثرات این سیاستها را در زندگی لمس کنند.

هاشمی افزود: باید مسئولان برای بهداشت عمومی و سلامت اهمیت قائل شوند و حمایت کافی و کامل از این سیاستها شود و اگر افرادی هستند که خدمات مضاعف را در بسته بیمه پایه نیاز دارند بیمه‌های تجاری از آنها حمایت خواهند کرد.

اعلام بسته های حمایتی و خدماتی وزارت بهداشت

وزیر بهداشت، همچنین در نشست مشترک استانداران و فرمانداران سراسر کشور، در آستانه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، به اعلام بسته های حمایتی و خدماتی وزارت بهداشت پرداخت و گفت: یکی از این بسته ها ماندگار کردن پزشکان در مناطق محروم است به ویژه در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت ، برنامه ها و بودجه های خوبی در نظر گرفته ایم که در این خصوص نیازمند 2500 پزشک هستیم.

وی افزود: به گونه ای اقدام خواهیم کرد تا دفترچه های بیمه روستایی ارزش پیدا کند و اعتبارش از دفاتر معمولی بیشتر شود.

هاشمی حضور پزشکان متخصص در ساعات تعطیلی را در بیمارستانها از دیگر اقدامات این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: این اقدام در بیمارستانهای بالای 64 تخت تا چند ماه آینده عملی می شود که با این اقدام از برخی مرگ و میرها پیشگیری خواهد شد.

وزیر بهداشت حمایت از زایمان طبیعی را از دیگر برنامه ها خواند و افزود: در حال حاضر برای زایمان طبیعی 40 هزار تومان به پزشک پرداخت می شود که تلاش داریم این حق الزحمه پنج برابر شود.

هاشمی با اشاره به اینکه عمل سزارین در حال افزایش است، گفت: اگر سیاستهای ما در بخش حمایت از زایمان طبیعی محقق شود در افزایش جمعیت نیز توفیقاتی خواهیم داشت.

وی نوسازی تجهیزات اورژانس و ارتقای خدمات و امداد هوایی را در 24 نقطه آسیب پذیر از دیگر برنامه ها اعلام کرد و افزود: از همه استانداران و فرمانداران می خواهم ارتقاء خدمات در بخش سلامت را جدی بگیرند و کمک کار روسای مراکز بهداشتی و درمانی باشند.

هاشمی گفت: در بحث حمایت از بیماران صعب العلاج هم امسال رقمی معادل 900 میلیارد ریال در نظر گرفته ایم که در اختیار مددکاری ها قرار می گیرد.

کد خبر 2266312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha