۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۴۴

فتاحی:

کاهش 50 درصدی تولید مرکبات در گلستان/ بودجه خسارت هنوز پرداخت نشده است

کاهش 50 درصدی تولید مرکبات در گلستان/ بودجه خسارت هنوز پرداخت نشده است

گرگان - خبرگزاری مهر: کارشناس مسئول مرکبات گلستان گفت: پیش بینی می شود امسال کاهش 30 تا 50 درصدی تولید مرکبات را در استان داشته باشیم.

بهروز فتاحی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که تا زمانی که درختان مرکبات رشد رویشی سبزینه آن ها کامل نشده است، نمی توان میزان دقیق خسارت را تعیین کرد، اظهار کرد: افزایش قیمت مرکبات و  کاهش درآمد باغداران از جمله تبعات این خسارت سرماست .

وی ادامه داد: میزان خسارت مرکبات استان گلستان به خاطر سرمای سال گذشته حدود 55 میلیارد تومان بود که به نهالستان ها، مرکبات و باغات زیتون و گل و گیاه وارد شد.

وی بیان کرد: به باغداران استان اعلام کرده ایم که با کود ازته درختان را تغذیه کنند تا سبزینه درختان رشد کند، و ما بتوانیم میزان  دقیق خسارت را تعیین کنیم.

فتاحی با اشاره به اینکه  تا 10 اردیبهشت میزان کامل کاهش تولید را اعلام می کنیم گفت: به باغداران اعلام کرده ایم تا از محل خشک شدن درخت سه تا 5 سانتی متر پایین تر نسبت به هرس درختان اقدام کنند.

وی ادامه داد: میزان کامل خسارت را به تفکیک هر شهرستان به استانداری اعلام کرده ایم ولی هنوز بودجه ای از استانداری به ما پرداخت نشده است.

کد خبر 2269149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha