۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶

صفی خانی:

3 دستگاه موتور پمپ غيرمجازدر فراهان توقیف شد

3 دستگاه موتور پمپ غيرمجازدر فراهان توقیف شد

اراک - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره منابع آب فراهان از توقيف سه دستگاه موتور پمپ غير مجاز از حاشيه رودخانه قره چاي در محدوده شهرستان فراهان خبر داد.

محمدرضا صفي خاني در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: گروه گشت و بازرسي اين اداره در فروردين ماه سال جاري موفق به شناسايي و جمع آوري سه دستگاه موتور پمپ غيرمجاز از حاشيه رودخانه قره چاي شده اند.

صفي خاني در ادامه افزود:با اين اقدام از بهره برداري غيرمجاز آبهاي سطحي كه حقابه سد الغدير ساوه محسوب مي شود به ميزان 300 هزار متر مكعب در سال جلوگيري بعمل مي آيد.

وي با اشاره به اينكه رودخانه ها، شاهرگ حیاتی استان هستد و نقش بسیار مهمی در تامین آب کشاورزی و شرب منطقه دارند اظهار كرد: برای حفظ این سرمایه های خدادادی و انفال عمومی، از همه ظرفیت های برای جلوگیری از دخل و تصرف غیر مجاز و غیر اصولی در منابع آب به ویژه رودخانه ها استفاده می کنیم .

رودخانه قره چای یکی از رودخانه‌های بزرگ و دائمی استان مرکزی است. این رود با طول 540 کیلومتر و با جهت غربی- شرقی به مسیر خود به سمت شرق استان مرکزی ادامه می‌دهد و در نهایت به دریاچه نمک در استان قم می‌ریزد. وسعت حوضه آبریز رودخانه قره‌ چای حدود 23921 کیلومتر مربع می‌باشد.

کد خبر 2270390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha