۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۴۱

بیدل تاکید کرد:

برخورد با باندهای قاچاق کالا از اولویتهای سال جاری استان مرکزی

برخورد با باندهای قاچاق کالا از اولویتهای سال جاری استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با اشاره به اینکه برخورد با باندهای قاچاق کالا از اولویتهای سال جاری است گفت: باید بیشترین تمرکز این کمیسیون در برخورد با کسانی باشد که کارهای سیستمی در رابطه با قاچاق کالا انجام می دهند قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام بیدل ظهر سه شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در استانداری مرکزی افزود: باید مسئولین ذیربط در این رابطه با تعامل و هماهنگی بیشتری نسبت به یکدیگر سعی در کاهش قاچاق کالا در استان داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی به واسطه قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور به عنوان استانی قرمز برای عبور کالاهای قاچاق در کشور مطرح است اظهارداشت: حوزه مبارزه با قاچاق کالا یکی از حوزه های مورد تاکید مقام معظم رهبری است که با توجه به تاکیدات ایشان در استفاده از کالاهای داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ابراز کرد: با توجه به نامگذاری های سال های اخیر توسط مقام معظم رهبری باید به این نکته اذعان داشت که ایشان بر روی اقتصاد کشور تاکید ویژه ای دارند؛ لذا استان مرکزی توانسته طی 6 سال گذشته متناسب با نامگذاری های سال ها توسط ایشان موفقیت هایی را بدست آورد.

استان مرکزی به عنوان استان برتر در مبارزه با قاچاق کالا در کشور معرفی شد

بیدل با اشاره به اینکه در سال 90 استان مرکزی به عنوان استان برتر در مبارزه با قاچاق کالا در کشور معرفی شد، اظهار داشت: این مهم به لحاظ تلاش های مسئولین ذیربط در این رابطه در استان صورت گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه طی سال گذشته در استان مرکزی حدود پنج میلیارد تومان از یک پرونده قاچاق کالا، کالا کشف و ضبط شده است، بیان کرد: در رابطه با این پرونده حدود 12 میلیارد تومان عواید حاصل صندوق دولت شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود 131 جلسه در سطح استان با 507 مصوبه در رابطه با قاچاق کالا و ارز برگزار شده که در این رابطه این کمیسیون با برگزار 12 جلسه و 63 مصوبه به بررسی این مهم پرداخته است.

وی افزود: از دیگر اقدامات این کمیسیون در سال گذشته می توان به برگزاری دو جلسه ی انهدام کالاو انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در این خصوص اشاره نمود.

فروش و تعیین تکلیف 10 میلیارد و 800میلیون تومان کالاهای قاچاق در استان مرکزی

مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان مرکزی هم در این جلسه بیان کرد: در سال 90 این نهاد موفق به فروش و تعیین تکلیف 10 میلیارد و 800میلیون تومان کالاهای قاچاق در استان مرکزی شده است.

حمید رحیمی پور افزود: استان مرکزی در رده استان های برتر در حوزه فروش کالاهای قاچاق قرار دارد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی هم قاچاق سوخت را از جمله مشکلات استان دانست و گفت:در بخش حمل و نقل جاده ای از موضوعات مورد بحث می توان به موضوع قاچاق سوخت اشاره نمود که به همراه باک اضافه مدت مدیدی است که در استان در حال برخورد می باشد.

غلامرضا مشرفی ابراز کرد: در استان مرکزی حدود 50 کارخانه ایزوگام وجود دارد که در سال گذشته با همکاری تعداد این کارخانه ها به چهار مصرف کننده رسید.

وی ادامه داد: در استان مرکزی 22 کارخانه آجرپزی با مصرف نفت کوره در حال فعالیت است که ماهی 3.5 میلیون لیتر نفت کوره را مصرف می کنند که این امر هم برای استفاده این کارخانجات از گاز و جلوگیری از آلودگی هوای اراک در حال بررسی است.

مشرفی یادآور شد: بیشترین نظارت این سازمان در سال جاری بر روی مصرف نفت و فرآورده های نفتی است تا در راستای کاهش مصرف نفت کوره در استان اقدامات خوبی صورت پذیرد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی اظهار داشت: از دیگر برنامه های سال جاری این نهاد می توان به بحث آموزش و کاهش میزان اختلاف مصرف سوخت در استان اشاره کرد.

 دو نیروگاه در استان حدود 4 میلیون لیتر نفت گاز مصرف می کنند

وی همچنین با اشاره به حضور دو نیروگاه در شازند و رود شور استان مرکزی گفت: این دو نیروگاه در استان حدود 4 میلیون لیتر نفت گاز مصرف می کنند که برای کاهش این امر نیز برنامه های اموزشی را در محل نیروگاه ها در نظر گرفته ایم.

مشرفی بحث تجزیه و تحلیل سوخت و مسائل جایگاه سوخت را از دیگر برنامه های این نهاد در سال جاری اعلام و ابراز کرد: بررسی میزان انحراف و اختلاف نفت کوره هم از جمله برنامه های در دست اقدام این نهاد در سال جاری بشمار می رود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز ر این جلسه اظهارداشت: با توجه به سیاست های هدفمندسازی یارانه ها تجهیزات پزشکی برای سال جاری در بیمارستان ها و با تقبل هزینه توسط وزارت بهداشت به بیماران ارائه می شود.

دلاور افزود: در رابطه با قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی در سال گذشته حدود هزار مورد بازرسی در استان صورت گرفت و از این تعداد 10 پرونده تشکیل شد.

وی خاطرنشان ساخت: طی سال گذشته حدود 26 روز هم دانشگاه علوم پزشکی با سازمان اصناف و تعزیرات استان گشت مشترک را برگزار کرده است.

این مسئول ادامه داد: در سال 92 نیز حدود یک هزار و 200 مورد بازرسی در مورد قاچاق دارو در استان صورت گرفته که از این تعداد 9 پرونده تشکیل شده است.

وی بهترین شیوه مبارزه با قاچاق دارو و استفاده از داروهای غیرمجاز را اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم عنوان کرد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی ابراز کرد: در بند 24 سیاست های کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به افزایش پوشش استاندارد برای تولیدات داخلی تاکید شده که این مهم مسئولیت این نهاد را سنگین تر از قبل می نماید.

سید سعید میرنظامی افزود: در سال 92 بحث استانداردسازی فرآورده های نفتی در دستور کار این نهاد قرار داشت که توانستیم 10 جلسه کارگروه استانداردسازی را برگزار و 18 مورد فرآورده ی نفتی را استندارد سازی نماییم.

کد خبر 2271384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha