۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۴۵

مشرفی اعلام کرد:

فعالیت 15 هزار راننده حرفه ای در استان مرکزی

فعالیت 15 هزار راننده حرفه ای در استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی گفت: هم اینک 15 هزار راننده حرفه ای در دو بخش باری و مسافری فعالیت دارند که برای آنان کارت هوشمند صادر شده است.

غلامرضا مشرفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بیش ازهشت هزار دستگاه خودروی سنگین باری و مسافری در این استان فعالیت دارند که به منظور نوسازی این واحدها تسهیلات 80 میلیون تومانی اختصاص می یابد که این رقم برای تشویق صاحبان این خودروها به منظور نوسازی ناوگان خود می بایست افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ناوگان مسافربر درون و برون شهری استان در قالب 53 شرکت سازماندهی شده اند اظهار داشت: هم اینک هزار و 500 دستگاه مینی بوس، 500 دستگاه سواری برون شهری و 400 دستگاه اتوبوس ویژه در این بخش فعالیت دارند که 90 درصد از اتوبوس های بین شهری نوسازی شده اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی با بیان اینکه این اداره کل بررسی و نظارت جدی بر عملکرد شرکت های حمل و نقل در دو بخش باری و مسافری را در دستور کار خود قرار داده است افزود: با وجود فعالیت 123 شرکت حمل و نقل باری و 53 شرکت حمل و نقل مسافری، سالانه 50 مورد تخلف به کمیسیون های مرتبط با تخلفات شرکت ها در این اداره کل ارسال می شود که در سال جاری با تشکیل 10 پرونده و ارجاع به کمیسیون تخلفات با متخلفان برخورد قانونی خواهدشد.

مشرفی با تاکید بر اینکه رانندگان شرکت های حمل و نقل مسافری موظف هستند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، توجه جدی به موضوع اقامه نماز داشته باشند گفت: در صورتی که انجام سفر مقارن با اذان و اقامه نماز باشد و ادامه مسیر منجر به غذا شدن نماز شود، در صورت درخواست مسافران برای اقامه نماز، راننده مکلف به توقف به منظور اقامه نماز است.

وی ادامه داد: در صورتی که این مهم از سوی رانندگان مورد توجه قرار نگیرد، مسافر می تواند در صورت شکایات موضوع را به نمایندگی این اداره در پایانه ها اعلام و یا به صورت پیامک به شماره 3000143 اقدام کنند تا با فرد متخلف برخورد شود.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی بهای بلیط اتوبوس های ویژه در مسیر تهران به اراک در پنج ماه اخیر گفت: بر اساس قانون این خوروها و بهای بلیط آن به صورت توافقی تعیین می شود و با توجه به اینکه این توافق در تهران به انجام رسیده است و به رغم اینکه این اداره کل مخالفت خود را در این زمینه اعلام کرده بود به دلیل توافق در تهران این افزایش رخ داده است.
 

کد خبر 2127419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha