۲۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۰۷

آیت الله مهمان نواز:

لازمه موفقیت در ترویج آموزه های دینی تهذیب نفس است

لازمه موفقیت در ترویج آموزه های دینی تهذیب نفس است

بجنورد- خبرگزاری مهر: عضو مجلس خبرگان رهبری تقوا و ترس از خداوند را مهم ترین شاخص و ویژگی روحانیان و طلاب دانست و اظهار کرد که در مسیر ترویج آموزه های دینی، لازمه مؤفقیت آراستگی به فضائل اخلاقی و تهذیب نفس است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز در دیدار با مسؤولان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی که همزمان با ایام پذیرش طلبه صورت گرفت؛ با اشاره به شعاراقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال جدید انتخاب شده، اظهار کرد: رهبر انقلاب در فرمایشات خود مسأله فرهنگ را بر موضوع اقتصاد مقدم دانستند و این تأکید رهبری بر پایه نقش مؤثر فرهنگ در ایجاد جامعه ای ارزشی و پویا است.

به گفته وی تقدم مسأله فرهنگ بر اقتصاد در فرمایشات مقام معظم رهبری دلیل روشن نقش سازنده فرهنگ در جامعه است به گونه ای که اگر فرهنگ جامعه درست نشود، در زمینه های دیگر از جمله مسائل اقتصادی نیز به توسعه پایدار نمی رسیم.

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تقویت فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه، حوزه های علمیه را یکی از مؤثرترین نهادها برای تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه دانست و عنوان کرد که باید برای تقویت مدارس علمیه بیش از پیش اقدام شود.

آیت الله مهمان نواز با اشاره به گزارش مسؤولان حوزه علمیه خراسان شمالی مبنی بر افزایش استقبال جوانان و نوجوانان برای تحصیل در مدارس علمیه، از این روند ابراز خرسندی کرد و آن را فرصتی مغتنم و ارزشمند برای نقش آفرینی بیشتر حوزه علمیه دانست.

وی به مقایسه وضعیت حوزه های علمیه در دوران رژیم ستم شاهی و نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و گفت که در دوران منحوس پهلوی وضعیت حوزه های علمیه کشور نابسامان بود اما اکنون به برکت نظام اسلامی، حوزه های علمیه ایران به قطب های علوم اسلامی و دینی بدل شده اند.

امام جمعه سابق بجنورد نظام اسلامی را بزرگترین پشتوانه حوزه های علمیه ذکر و اضافه کرد: طلاب و روحانیان باید در این فضای مهیا، با تلاش و ممارست بیشتر برای ترویج آموزه های دینی و فرهنگ اسلامی تلاش کنند.

آیت الله مهمان نواز تقوا و ترس از خداوند را مهم ترین شاخص و ویژگی روحانیان و طلاب دانست و اظهار کرد که در مسیر ترویج آموزه های دینی، لازمه مؤفقیت آراستگی به فضائل اخلاقی و تهذیب نفس است.

به گفته وی روحانیان و مبلغان دینی در واقع پیام آوران ارزش های الهی و هدایت کننده های مردم به سوی قله های معنویت و کمال هستند و برای مؤفق شدن در این زمینه لازم است ابتدا خود عامل به معروف باشند و سپس مردم را به ارزش های الهی و انسانی رهنمون کنند.

گفتنی است، در این دیدار حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی گزارشی از وضعیت آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و عمرانی مدارس علمیه خراسان شمالی را ارائه کرد.

 

کد خبر 2272517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha