۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۲۰:۲۰

آيت الله مهمان نواز:

رسيدگي به محرومان از دستورات اسلام و اهداف اصلي انقلاب است

رسيدگي به محرومان از دستورات اسلام و اهداف اصلي انقلاب است

بجنورد - خبرگزاري مهر: عضو مجلس خبرگان رهبري حمايت از محرومان و نيازمندان جامعه را از دستورات مؤكد اسلام و اهداف اصلي انقلاب اسلامي ايران ذكر كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله حبيب الله مهمان نواز در آستانه چهاردهم اسفند ماه؛ سالروز تشكيل نهاد كميته امداد امام خميني(ره)، در ديدار با مسؤولان و مددكاران اين نهاد در خراسان شمالي، رسيدگي به حال محرومان و نيازمندان را از آموزه هاي مهم اسلامي دانست و اظهار كرد: همه كساني كه در راستاي اين هدف حركت مي كنند؛ نزد خداوند ارج و قرب ويژه اي دارند.

وي دين اسلام را دين دست گيري از نيازمندان و مستضعفان ذكر كرد و افزود: نهاد كميته امداد در نظام جمهوري اسلامي نيز با همين هدف تشكيل شد چرا كه حمايت از محرومان و نيازمندان جامعه از دستورات مؤكد اسلام و اهداف اصلي انقلاب اسلامي ايران است.

به گفته آيت الله مهمان نواز بر اين اساس فعاليت هاي كميته امداد در كشور ارزش بالايي دارد و تمام تلاش متوليان آن هم اين است كه در نظام اسلامي هيچ فردي گرسنه سر بر بالين نگذارد و هيچ برهنه اي از تهيه پوشاك و ضروريات زندگي ناتوان نباشد.

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: در بيش از سه دهه گذشته نهاد كميته امداد امام خميني(ره) در كشور مؤفق شده اهداف حمايتي انقلاب اسلامي را در جامعه محقق كند اما اين روند مي بايد با قدرت و كيفيت بيشتري ادامه داشته باشد.

آيت الله مهمان نواز همچنين به مشاركت بيشتر مردم در زمينه محروميت زدايي از جامعه تأكيد كرد و گفت: دين مبين اسلام دين ايثار و از خودگذشتگي است و خاندان عصمت و طهارت(ع) حتي افطاري مختصر خود را نيز به محرومان و ايتام مي دادند.

امام جمعه سابق بجنورد، مركز استان خراسان شمالي اظهار اميدواري كرد كه مردم مؤمن و دوست دار اهل بيت ايران اسلامي، با تأسي از پيامبر اكرم(ص) و خاندان مطهر ايشان، بيش از گذشته براي كمك به محرومان وارد ميدان شوند و مشكلات مستضعفان و نيازمندان را كاهش دهند.

15 درصد جمعيت خراسان شمالي تحت پوشش كميته امداد هستند

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي نيز در اين ديدار با اشاره به اين كه اكنون در اين استان 120 هزار نفر نيازمند از خدمات اين نهاد بهره مند مي شوند، اظهار داشت: اين تعداد شامل بيش از 15 درصد جمعيت استان است.

به گفته امان الله حسين پور از شمار كل افراد نيازمند تحت پوشش كميته امداد در خراسان شمالي 80 هزار نفر در قالب 33 هزار خانوار مستمري بگير هستند و مابقي افراد نيز از خدمات حمايتي و كمك هاي موردي كميته امداد استفاده مي كنند.

حسين پور اضافه كرد: اكنون در استان بيش از هفت هزار دانش آموز و افزون بر هزار و 700 طلبه و دانشجو تحت پوشش كميته امداد بوده و از خدمات اين نهاده بهره مند مي شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خميني(ره) استان خراسان شمالی همچنين با اشاره به فرا رسيدن هفته نيكوكاري اظهار داشت: در هفته نيكوكاري امسال هزار و 100 پايگاه جمع آوري كمك هاي مردمي در اين استان راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نهاد كميته امداددر چهاردهم اسفند ماه سال 1357 و دقيقا 22 روز پس از پيروزي انقلاب اسلامي، به دستور امام خميني(ره) به عنوان دومين نهاد انقلابي به منظور تحقق بخشیدن به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی در حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودكفا كردن آنها‌، تأسیس شد.

لازم به ذكر است با وجود فعاليت هاي ارزنده كميته امداد امام خميني(ره) در خراسان شمالي براي حمايت و خودكفايي نيازمندان، هم اكنون در اين استان 867 هزار نفري بيش از 120 هزار نفر معادل 15 درصد كل جمعيت خراسان شمالي از خدمات كميته امداد استفاده مي كنند.

بر اساس اعلام نهاد كميته امداد امام خميني(ره)، خراسان شمالي با توجه به آمار مددجوها در زمره پنج استان محروم كشور قرار دارد.


 

کد خبر 2248590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha