۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۶

آیت الله مهمان نواز:

روحانیان و مبلغان دینی برای ترویج و تبیین فرهنگ وقف تلاش کنند

روحانیان و مبلغان دینی برای ترویج و تبیین فرهنگ وقف تلاش کنند

بجنورد - نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیان و مبلغان دینی می بایست با استفاده از فرصت منابر و مجالس، برای ترویج و تبیین فرهنگ وقف تلاش کنند.

آیت الله حبیب الله مهمان نواز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک هفته وقف با اشاره به لزوم ترویج و فرهنگ سازی بیشتر وقف در جامعه، اظهار کرد: سنت حسنه وقف، صدقه ای جاریه است که افزون بر برکات معنوی، اثرات مادی ماندگاری نیز بر جامعه اسلامی دارد.

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اجرای درست نیات خیر واقفان از سوی نهاد اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: اجرای دقیق نیات خیر واقفان، ترویج عملی سنت حسنه وقف است.

وی افزود: نهاد اوقاف و امور خیریه رسالت و جایگاه ویژه ای در ترویج معارف اسلامی داشته و می بایست این جایگاه تقویت شود.

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر این که باید کارها خالص و با نیت قربة الی الله انجام شود تا دارای اثر مطلوب دنیوی و اخروی باشد، اضافه کرد: اگر ارائه خدمات و انجام وظایف با اخلاص توأم باشد، آن کار در واقع کمک به خداوند و جهاد در راه دین خدا محسوب می شود.

وی با بیان این که در این راستا اقدام خیران و واقفان و نیز مجموعه خدمات فعالان و متولیان اوقاف و امور خیریه نیز مصداق کمک به خدا و دین خدا است، تصریح کرد: یکی از موارد بااهمیت در زمینه وقف، اجرای درست نیات خیر واقفان است.

به گفته عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری اجرای دقیق نیات خیر واقفان در واقع تبلیغ عملی سنت حسنه وقف بوده و می بایست به طور جدی مورد توجه مسؤولان و متولیان نهاد اوقاف و امور خیریه باشد.

آیت الله مهمان نواز همچنین با تأکید بر شناسایی نیازهای روز جامعه اسلامی و هدایت موقوفات جدید به سمت این نیازها، تصریح کرد: باید با انجام مشاوره وقف و فعالیت های فرهنگی و روشن گرانه واقفان و خیران را به سمت رفع نیازهای فعلی جامعه اسلامی سوق داد.

وی با بیان این که در حال حاضر استان خراسان شمالی در زمینه های فرهنگی و حوزه های علمیه کمبودهای فراوانی دارد، اضافه کرد: باید واقفان را به سمت انجام وقف با نیت کمک به مدارس علمیه تشویق کرد.

کد خبر 2994690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha