۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲

آيت الله مهمان نواز:

تلاش براي تقويت وحدت وظيفه‌اي همگاني است

تلاش براي تقويت وحدت وظيفه‌اي همگاني است

بجنورد- خبرگزاري مهر: نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري تلاش براي تقويت وحدت در بين مسلمانان را وظيفه اي همگاني دانست و گفت: همه افراد وظيفه دارند از هر عملي كه منجر به خدشه وارد شدن به وحدت بين مسلمانان مي شود، خودداري كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله حبيب الله مهمان نواز، صبح يكشنبه در جمع مديران خراسان شمالي ميلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) و نيز هفته وحدت را تبريك گفت و اظهار كرد: نامگذاري هفته وحدت ابتكار ارزنده بنيان گذار انقلاب اسلامي بود كه سبب شد تا بسياري از توطئه هاي دشمنان اسلام براي تفرقه در بين مسلمانان خنثي شود.

وي نامگذاري فاصله بين دوازدهم ربيع الاول، روايت اهل تسنن از ولادت پيامبر اسلام و هفدهم اين ماه، روايات شيعي در مورد ولادت حضرت محمد(ص) به عنوان هفته وحدت را از جمله اقدامات ماندگار امام خميني(ره) دانست و گفت: دشمنان اسلام و مسلمين همواره سعي مي كنند به بزرگ نمايي اختلافات، زمينه را براي تفرقه در بين مسلمانان فراهم كنند تا با ايجاد اختلافات عميق در بين آنها خود به اهداف استكباري و استعماري خويش دست يابند.

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبري تلاش براي تقويت وحدت در بين مسلمانان را وظيفه اي همگاني دانست و گفت: همه افراد وظيفه دارند از هر عملي كه منجر به خدشه وارد شدن به وحدت بين مسلمانان مي شود، خودداري كنند.

آيت الله مهمان نواز اظهار كرد: در بين پيروان اهل تسنن و تشيع اشتراكات فراواني از جمله قرآن، پيامبر اكرم(ص) و اعتقاد به منجي عالم بشريت وجود دارد و بر اين اساس بهترين و مهم ترين راهكار براي تقويت وحدت در جوامع اسلامي تكيه بر مشتركات ديني و اجتناب از موارد جزئي اختلاف است.

امام جمعه سابق بجنورد با بيان اين كه هفته وحدت فرصت مناسبي براي تبيين لزوم گسترش وحدت در جوامع اسلامي و تقويت آن در بين مسلمانان است، تصريح كرد: علاوه بر اين هفته بايد در تمام طول سال براي تقويت وحدت و تقريب مذاهب تلاش كرد تا با گسترش وحدت در جوامع اسلامي مجالي براي بهره برداري هاي استعماري و استكباري دشمنان اسلام به دست نيايد.

کد خبر 2217484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha