۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۵۴

عضو مجلس خبرگان رهبری

فعالیت در کانون های مساجد امری خطیر و ارزشمند است

فعالیت در کانون های مساجد امری خطیر و ارزشمند است

بجنورد - نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر احیای مساجد گفت: مسئولیت در کانون های مساجد خطیر و بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در دیدار اعضای تیم نظارتی ستاد عالی کانون های مساجد کشور، افزود: اصول انقلاب از قرآن آغاز می شود بنابراین باید با برنامه های مفید، مانع ایجاد فاصله مردم با قرآن شد.

وی با اشاره به نقش کانون های مساجد را از نظر اسلام، بسیار مهم خواند و گفت: در قرآن مجید آیات فراوانی در خصوص نقش مساجد و مسائل مربوط به آن ذکر شده است.

 آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه درس های لازم برای زندگی مادی و معنوی انسان در قرآن ذکر شده، اظهار کرد: برنامه هایی باید در مساجد اجرایی شود که مربوط به خدا و دستگاه ربوبی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مساجد، خانه خداست، عنوان کرد: فعالیت هایی که در مسجد انجام می گیرد باید در مسیر رضای الهی و فرامین او باشد.

 وی بر لزوم ارتباط مردم با قرآن تاکید کرد و اظهار داشت: در روایات ذکر شده که زمانی می رسد که مساجد بسیار باشکوه اما دل ها از یاد خدا غافل شده است، بنابراین نباید از قرآن و کلام خداوند، غفلت کرد.

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: اسلام از دورن انسان آغاز می شود و نوراسلام اول سبب روشنی دل می شود و بعد به ظواهر زندگی می رسد.

وی با اشاره به نقش اساسی کانون های مساجد و فعالیت آنها در راستای قرآن و اسلام، گفت: کانون ها می توانند درس های اسلام را به مردم ابلاغ کنند.

 نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرنگان رهبری، بر تاثیر قرآن در زندگی مادی و معنوی انسان تاکید کرد و گفت: قرآن در زندگی انسان‌ها تحول ایجاد و او را زیر و رو می کند، چرا که قرآن باعث تبدیل جهان کفر و نفاق به توحید و یگانه پرستی می شود.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت در کانون های مساجد را فعالیتی خطیر و پرارزش یاد کرد و افزود: اصول انقلاب از قرآن آغاز شده و در این برهه از زمان باید با برنامه های آموزنده و مفید، مانع فاصله مردم با قرآن شد که نقش کانون‌های مساجد در این خصوص حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: در شرایطی که قرائت‌های قرآن توسط گروه های مختلف از جمله داعشی ها که همان وهابی های سابق هستند، زیاد شده است، باید آئین زندگی را که در قرآن ذکر شده است یادآوری کرد؛ چرا که اکثریت قاطع آنها آئین های زندگی خود را از اسلام و قرآن نیاموخته و یا ناقص آموخته اند.

آیت الله مهمان نواز با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نمی توان کوچکترین اصل از اصول اسلام را نادیده گرفت، عنوان کرد: در مقابل دشمن نرمش نتیجه ای ندارد، بنابراین شاید در مقابل دشمنان به گفتن حقایق بپردازیم اما کوتاه آمدن و نرمش با آنها، فایده ای ندارد.

وی تصریح کرد: در قرآن آیات متعددی درباره ایستادگی و مقاومت گفته شده است و ما نیز باید در مقابل دشمنان به همین شیوه عمل کنیم، چرا که آمریکا مرکز شرارت است و دلسوز کشور و ملت ما نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مساجد از زمان پیدایش اسلام تا کنون، اظهار داشت: مسجد باید تکیه گاه مسلمانان باشد، همچنان که در زمان پیامبر (ص)، مساجد به عنوان مرکز تبلیغات اسلامی بودند.

آیت الله مهمان نواز بر حفظ حرمت مساجد تاکید کرد و افزود: تنها رسیدگی به ظاهر و ساختمان مساجد ملاک نیست، اگر چه که مساجد باید ظاهری آراسته و قابل توجه داشته باشند، اما از نظر اسلام، ساختارها از دورن باید آغاز شود و فعالیت های کانون های مساجد نیز باید راهنما و روشن گر زندگی مردم باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، احیای مساجد را از ضروریات دانست و بیان کرد: امروز در شرایط خاصی به سر می بریم که آتش های زیر خاکستر وجود دارند و در صدد ایجاد شرارت هستند، بنابراین باید حواسمان را جمع کنیم تا بتوانیم امتحان های پیش رو موفق عمل کنیم.

 وی تصریح کرد: امروز کفر و نفاق در مقابل حق قرار گرفته است و ما باید توطئه های دشمنان را خنثی کنیم که تنها راه نجات، تبعیت از رهبری و پیروی از ولایت است.

وجود ۲۰ هزار کانون مساجد فعال در کشور

مشاور دبیرستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در این دیدار با اشاره به نقش کانون های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، گفت: کانون های مساجد با فعالیت های خود، در تلاش هستند تا آسیب های اجتماعی را کاهش دهند و مردم را به سمت معنویت و فعالیت های قرآنی سوق دهند.

علی محمد عظیمی از وجود ۲۰ هزار کانون مساجد در کشور خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۳۴۵ کانون در خراسان شمالی تاسیس شده که این اتفاق، یک موفقیت برای استان محسوب می شود.

وی با اشاره به فعالیت های عمومی و تخصصی کانون های مساجد، از توسعه قابل قبول کانون ها در استان خبر داد.

ارزیابی فعالیت های شش ماهه نخست ۹۴

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نیز گفت: تیم نظارتی ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با هدف ارزیابی فعالیت های دبیرخانه مساجد، خبرگزاری شبستان و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، به مدت سه روز در خراسان شمالی حضور دارند.

وی با اشاره به فعالیت های دبیرخانه کانون های مساجد استان، عنوان کرد: با نظارت این تیم، طرح ارزیابی و نظارت برنامه ها در ۶ ماه اول سال صورت می گیرد.

کد خبر 2953602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha