۲۹ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۴۹

مهر گزارش می دهد؛

رنج ساکنان ساختمان فرسوده "سرور" را دریابیم/ فروش نقاشی کودکان هموفیلی مشهد به بهای مهربانی

رنج ساکنان ساختمان فرسوده "سرور" را دریابیم/ فروش نقاشی کودکان هموفیلی مشهد به بهای مهربانی

مشهد – خبرگزاری مهر: 28 فروردین روز جهانی هموفیلی است و از هشت هزار مبتلا به این بیماری در کشور، هزار بیمار در خراسان رضوی هستند این درحالی است که در مانگاه سرور با ساختمانی قدیمی در مشهد به مرکز تخصصی بیماران هموفیلی واگذار شده اما کمبود تجهیزات و بنای فرسوده آن پاسخگوی نیاز زائران بارگاه رضوی و مجاوران برای درمان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اینجا سرور است؛ خانه هموفیلی های خراسان رضوی  و امروز در روز جهانی هموفیلی ها خیران در این مجموعه جشنی برپا کرده اند تا نگاه ویژه مسئولان شهری و دانشگاه علوم پزشکی و خیران سلامت را به کودکانی جلب کنند که در نقاشی هایشان مثل خون قرمزشان عشق به زندگی جاری است.

مهمانان مهربان این جشن نقش هایی که فرزندان کانون هموفیلی خراسان زده اند را به رسم مهربانی می خرند تا بهای آن مرهمی شود بر رنج ساختمان فرسوده "سرور" مشهد.

کانون هموفیلی خراسان رضوی، از سال ‌75 راه اندازی شد و  بیماران مبتلا به هموفیلی از خراسان شمالی و رضوی در آن عضو هستند و در این مرکز آزمایش‌ها، خدمات دندان‌پزشکی و فیزیوتراپی برای بیماران خاص رایگان انجام می‌شود.

تشکری خاص از مادران هموفیلی

سلماسی بانویی که سرپرستی این کانون را به عهده دارد مادری است برای فرزندان هموفیلی خراسان که عمری را در این راه صرف کرده و او می گوید: ابتدا از مادرانی که فرزند هموفیلی دارند تشکر می کنم، به خاطر رنجی صد برابر  که در کنار فرزندان دردمندشان دارند.

سرپرست کانون هموفیلی خراسان می گوید: شعار امسال کانون هموقیلی " من حرف می زنم تا تغییر ایجاد کنم " است پس من هم حرفهایم را می زنم تا به کمک همه تغییری برای این بیماران ایجاد کنیم.

وی با یادآوری آنکه در سال 74 اولین کانون هموفیلی با 400 بیمار در مشهد تشکیل شد می افزاید: در کشور هشت هزار بیمار داریم که هزار نفر از آنان در خراسان هستند.

وی می گوید: اهداف این کانون آموزش مادران هموفیلی، جلوگیری از گسترش معلولیتها با درمان به موقع، شناسایی ناقلان بیمار هموفیلی است تا از تولد کودک مبتلا جلوگیری شود.

ناقلان هموفیلی را یاری دهید

سلماسی تاکید می کند: آنجه در این مقطع دارای اهمیت است اینکه دخترانی که ناقل هموفیلی هستند به سن ازدواج رسیده اند و باید کاری کنیم تا از تشکیل جنین هموفیلی جلوگیری شود.

وی می افزاید: متاسفانه آزمایش های تشخیصی گران است و سهم بیمار یک میلیون و 500 هزار تومان است و خانواده ها به خاطر این گرانی آزمایش را انجام نمی دهند و بچه هموفیل به دنیا می آید.

از جامعه دندانپزشکی کمک می طلبم

سرپرست کانون هموفیلی خراسان به همکاری این کانون با سازمان های دولتی و غیر دولتی و مجامع بین المللی و همچنین جامعه دندانپزشکی اشاره می کند و می گوید: از جامعه دندانپزشکی کمک می طلبم.

وی بیان می کند: بیماران هموفیلی با مراجعه به دندانپزشکی ها در سطح شهر یا پذیرش نمی شوند یا بیماریشان را پنهان می کنند.

وی می افزاید: تعداد زیادی از این بیماران دچار بیماریهای لثه هستند و نیاز به کمک جامعه دندانپزشکی هست.

سلماسی بیان می کند: مرکز سرور خدمات دندانپزشکی ارائه می کند اما تجهیزات این بخش بعد از 11 سال فرسوده است.

کلینیک خون درمانی سرور

این بانوی خیر می گوید: همچنین در این درمانگاه کلینیک خون درمانی داریم اما با افزایش روز افزون بیماران که شامل زائران و مجاوران هستند این بخش نیز پاسخگوی نیاز بیماران نیست و باید بازسازی و تجهیز شود.

وی ابراز امیدورای کرد تا شهرداری مشهد در تامین فضای سبز و فضای بازی کودکان در این ساختمان این کانون را یاری دهد.

سلماسی مهربانانه یادآور می شود: اغلب این بیماران مشکل مفصل پا دارند و عبور از پلکان این ساختمان سه طبقه برایشان مشکل است چه خوب می شود تا همتی کنید بتوانیم آسانسوری برای این مرکز خریداری و نصب کنیم.

به گفته بانوی خیر کانون هموفیلی خرسان این کودکان با  وجود مشکل جسمی که دارند فرزندانی باهوش و استعداد برای کشور هستند و تجربه این کانون در پرورش این کودکان تا مرحله دانشگاه و ورود به بازار کار این مسئله را ثابت کرده است.

وی می افزاید: هزینه تحصیل این فرزندان عزیز نیز مسئله ای است که نیاز به مساعدت خیران دارد.

ساخت مسکن برای  بیماران هموفیلی مشهد

از میهمانان دعوت شده به این جشن رئیس شورای استان خرسان رضوی و رئیس مجمع خیرین مسکن ساز خراسان است که آمادگی خود را برای کمک به ساخت مسکن برای این بیماران اعلام می کند.

غلامرضا بصیری پور می گوید: نیازمندان د ر جامعه بر چند گروهند و برخی با هدیه پوشاک و خوراک نیازشان رفع می شود اما برخی کمک ها قدمهایی بزرگ می طلبد و خیران سلامت در مشهد از جمله آقای علیزاده و آقای عدالتیان از کسانی هستند که قدمهایی بزرگ برداشته اند.

وی به فعالیت مجمع خیران مسکن ساز خراسان در مشهد اشاره می کند و  ادامه می دهد: 130 میلیارد تومان تاکنون کمکی است که به مردم مشهد برای خانه دارشدن کرده ایم.

شهرداری مشهد فضای سبز را تامین می کند

بصیری پور همچنین در این مراسم قول مساعد برای همکاری شهرداری مشهد در تامین فضای سبز این درمانگاه می دهد.

در ادامه این جشن رئیس شورای خراسان رضوی با اهدای 5 میلیون تومان  به این مجموعه اولین قدم را برای گلریزان خیران حاضر در جلسه و جمع آوری بالغ بر 21 میلیون تومان را بر می دارد.

بصیری پور تاکید می کند: خواسته قلبی مسئولان استان این است که هیچ بیماری دغدغه هزینه های درمان را نداشته باشد.

فقط مسجد و مدرسه نسازیم

وی تاکید می کند که انجام کار خیر تنها ساخت مدرسه یا مسجد نیست و باید خیران به نیازهای درمانی و بهداشتی نیازمندان هم توجه کنند.

کارشناس مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در ادامه این مراسم می گوید: در بخش فيزيوتراپي 9 تخت براي بيماران افزوده شده و البته در فضاي فيزيكي بنياد بايد نسبت به راه‌اندازي درمانگاه‌هاي تخصصي گوارش، عفوني، ارتوپدي و زنان اقدام شود.

رجبیان عنوان می کند: خدمتی که در سال جاری برای این بیماران در نظر گرفته شده است ثبت اطلاعات درمانی بیماران و به روز رسانی پرتال وزارت بهداشت و درمان است.

وی می گوید: همچنین درمان هپاتیت c بیماران هموفیلی از دو سال پیش در مشهد آغاز شده است و 3 متخصص دندانپزشک نیز در این کانون به بیماران خدمت رسانی می کنند.

به گفته رجبيان بيماري‌هاي خاص تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي هموفيلي، تالاسمي، دياليزي، پيوند و بیماران ام‌ اس هستند.

تا کنون 400 میلیون تومان هزینه نوسازی و بازسازی این درمانگاه شده اما هنوز هم مسئولان کانون هموفیلی خراسان برای احیای ساختمان فرسوده " سرور" و خدمت رسانی به بیماران زائر و مجاور هموفیلی دست خیران را می فشارند.

..................................

گزارش : زهره رنگ آمیز

کد خبر 2272855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha