۲۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶

حجت الاسلام کوثری:

مردم سالاری دینی مهم ترین مولفه عزم ملی و مدیریت جهادی است

مردم سالاری دینی مهم ترین مولفه عزم ملی و مدیریت جهادی است

شیروان - خبرگزاری مهر: امام جمعه شیروان گفت: مردم سالاری دینی در مقابل مردم سالاری سکولار مهم ترین مولفه عزم ملی و مدیریت جهادی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان شیروان که در محل مصلای نماز جمعه شهر شیروان برگزار شد، اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی برای تاثیرگذاری نقش اقتصاد در جامعه لازم است جامعه از نظر مالی واکسینه شود تا پول و ثروت به جای این که بر قوام و دوام جامعه بیفزاید؛ موجب تخریب فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... نشود.

به گفته وی اگر جامعه واکسینه نشود مال و ثروت موجب فراموشی از یاد خدا، طغیان، نفوذ شیطان و برور فاصله طبقاتی در جامعه می شود.

حجت الاسلام کوثری در ادامه با بیان این که مردم سالاری دینی مهم ترین مولفه عزم ملی و مدیریت جهادی است، اضافه کرد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی دو برداشت از نوع حاکمیت در داخل وجود داشته که شامل مردم سالاری دینی و مردم سالاری سکولار می شود.

وی افزود: این همان محل نزاع و جبهه گیری و مرزبندی در حوزه سیاسی و فرهنگی و مدیریتی است چرا که بعضی می خواهند دسته بندی ها را سلیقه ای اعمال کنند حال آن که دسته بندی ها مبنائی بوده و به بینش افراد بستگی دارد.

خطیب نماز جمعه شیروان روحیه اشرافی گری، اعتقاد به اقتصاد آزاد، ترویج تجمل گرایی، بی توجهی به فرهنگ عمومی، گرایش به ولنگاری، مسامحه و انفعال در برابر قدرت های خارجی، عدم تعصب نسبت به آرمان های انقلاب، شهدا و امام(ره)، ارتجاع و واپسگرایی، مصلحت اندیشی سوداگرانه، پذیرش بدون چون و چرای قوانین بین المللی و تعامل با نظام سلطه را از مشخصات مردم سالاری سکولار برشمرد.

کد خبر 2273049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha