۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۱۳

طاهر احمدی:

مشکلات حوزه سلامت استان مرکزی با تعامل قابل حل است

مشکلات حوزه سلامت استان مرکزی با تعامل قابل حل است

اراک - خبرگزاری مهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مشکلات حوزه سلامت در استان مرکزی با تعامل، همدلی، هماهنگی مدیران، اساتید و کارکنان قابل حل است و باید همه دست به دست هم داده و در جهت رفع مشکلات حوزه سلامت کوشا باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن طاهر احمدی ظهر دوشنبه در آیین نمادین نواختن زنگ سلامت در اراک با اشاره به سیاستهای ابلاغی مقم معظم رهبری در حوزه سلامت افزود: ابلاغ سیاست های کلان حوزه سلامت توسط مقام معظم رهبری در 14 بند نشان دهنده اهتمام و عزم جدی در این زمینه است.

وی اضافه کرد: اگر سیاست های ابلاغی درست اعمال شوند، چشم انداز خوبی در حوزه سلامت خواهیم داشت و در آینده حوزه سلامت کشور حرف اول را در منطقه آسیای جنوب غربی خواهد زد.

وی با اشاره به تاکید دولت در اختصاص بخشی از دراد هدفمندی یارانها به حوزه سلامت خاطرنشان کرذ: سلامت مهمترین سرمایه اجتماعی هر جامعه است که دولت تدبیر و امید نیز ارتقای این حوزه را در دستور کار دارد.

در سال جاری  10 درصد هزینه بستری بیمارستانها با مردم است

طاهر احمدی افزود: امسال دو درصد از بودجه های عمومی برای بحث سلامت افراد جامعه در نظر گرفته شده است و در خدمات به مراجعان در سال جاری  10 درصد هزینه بستری بیمارستانها با مردم است و 90 درصد آن توسط دولت تامین می شود.

رییس داشگاه علوم پرشکی اراک بیان کرد: تقویت امور پیشگیرانه و نهضت اطلاع رسانی بهداشتی محور برنامه های سلامت محور دولت است و اساس این مهم بر خود مراقبتی استوار است.

کتر طاهراحمدی اضافه کرد: با نهادینه کردن امور پیشگیری از بیماریها و خود مراقبتی می توان بیش از 50 درصد از هزینه درمان را کاهش داد و این منابع در تقویت زیرساختهای درمانی و بهداشتی و کیفیت بخشی به این خدمات هدایت شود.

خود مراقبتی باید از سنی پیش دبستانی دنبال شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه خود مراقبتی باید از سنی پیش دبستانی دنبال شود گفت: این مهم بخشی از قدرت نرم کشور است چرا که انسان سالم محور توسعه پایدار و موتور محرک پیشرفت است.

دکتر طاهراحمدی ادامه داد: با خود مراقبتی 50 درصد از بیماری های عمومی و 15 درصد از بیماری های تخصصی و 50 درصد از بستری ها و بیماری های سرطانی کاسته می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: خود مراقبتی علاوه بر کاهش بیماری های جسمی بیماری های روحی و روانی و مشکلات اجتماعی نیز کاهش می یابد.

کد خبر 2275443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha