۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۲۵

مقیمی:

حاکمیت تفکر جمعی شاخصه مدیریت جهادی است

حاکمیت تفکر جمعی شاخصه مدیریت جهادی است

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی گفت: حاکمیت تفکر و خرد جمعی از شاخصه های مدیریت جهادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی ظهر سه شنبه در دیدار با رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی، روسای دانشگده ها، مدیران شبکه های بهداشت، مدیران صف و ستادی، روسای بیمارستان ها، مراکز آموزشی و درمانی، سازمان نظام پزشکی، تامین اجتماعی و انجمن دندانپزشکی استان به مناسبت هفته سلامت، افزود: مسوولان دولت گام بلندی در ارتقاع سطح سلامت جامعه برداشتند.

وی با بیان اینکه براساس نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عظم ملی و مدیریت جهادی باید تلاش مضاعف داشته باشیم، گفت:  توسعه اقتصادی و ارتقاع سطح فرهنگی کار عمومی و عظم ملی بوده و مسوولان نیز به دنبال تحقق شعار سال هستند.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه انجام مسولیت ها برای مدیریت جهادی نیازمند شاخصه های برای مدیریت است، اظهار کرد: اولین و مهمترین شاخصه یک مدیر انجام امور و مسوولیت ها برای رضای خداو تحقق شعار سال برای دست یافتن به مدیریت جهادی است.

مدیریت جهادی نیازمند افرادی قانونمند است

مقیمی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی نیازمند افرادی قانونمند است اضافه کرد: اگر قانون به خوبی اجا شود سعادت و سلامت جامعه تضمین می شود.

وی اتکا به کار تخصصی و توجه به کیفیت و اجرای زمان پروژه ها را از دیگر شاخصه های مدیریت جهادی دانست و تصریح کرد: کاهش هزینه های قیمت تمام شده به ویژه در بخش بهداشت و درمان که بیشتر توسط مردم پرداخت می شود نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار استان مرکزی تاکید بر تامل در سازمان ها و ساختارها، هماهنگی و همدلی با دستگاه های اجرایی و تعامل با آنان در مدیریا جهادی، بها دادن به افراد فعال و اهل کار، تاکید در استفاده از تولیدات داخلی و تلاش برای افزایش تولیدات داخلی با کیفیت بالا و صرفه جویی در هزینه های عمومی، بهره وری  و اصلاح الگوی مصرف، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ایجاد رقابت، کمک به محرومان، برنامه محوری، دانش محوری و تجربه گرایی را از دیگر شاخصه های مدیریت جهادی عنوان کرد.

ثبت نام بیمه سلامت در حال انجام

مقیمی با اشاره به اینکه در هدفمندی یارانه های 10 درصد در آمد که نزدیک به چهار میلیارد و 800 میلیون تومان است، افزود: این درآمد صرف استفاده افراد کم درآمد و کمتر بهرمند جامعه از بیمه سلامتبوده،  که اکنون در حال ثبت است.

وی با بیان اینکه در استان کمبودها و مشکلاتی در حوزه سلامت وجود دارد، تصریح کرد: با برگزاری نشست های تاثیر گذار می توان راه حل های برای رفع مشکلات در این بخش تعیین کرد.

فعالیت بیش از 8 هزار نیرو در دانشگاه علوم پزشکی اراک

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک، نیز در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت هفته سلامت، گفت: هشت هزار و 500 نیرو در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک در حال فعالیت هستند.

 حسن طاهر احمدی، با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و 800 نفر بانوانی با سمت مدیریت، ریاست بیمارستان و اساتید در این دانشگاه فعالیت می کنند، اضافه کرد: توجه به حوزه سلامت بانوان و تدبیر و توجه بیشتر به این حوزه ضروری است.

بیمارستان بانوان طالقانی نیازمند توجه است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: با توجه به اینکه بیمارستان طالقانی تنها بیمارستان دولتی تخصصی بانوان در استان بوده و استان های همجوار را تحت پوشش دارد، نیازمند توجه است.

طاهراحمدی با تاکید بر اینکه پرسنل این دانشگاه و بیمارستان ها و مراکز درمانی با انگیزه تر از قبل فعالیت می کنند، اضافه کرد: رفع مشکلات این قشر و پرداخت مطالبات و بدهی ها در بخش دارو و تجهیزات پزشکی از جمله مهترین خواسته های این قشر است.

گفتنی است، هر یک از اعضای حاضر در این جلسه مشکلات و مسایل حوزه خود را بیان و خواستار مساعدت در راستای رفع مشکلات در حوزه سلامت در استان مرکزی شدند.

کد خبر 2276278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha