۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۴۱

شاکری:

محدودیتی برای صدور مجوز فعالیت‌های قرآنی در استان مرکزی وجود ندارد

محدودیتی برای صدور مجوز فعالیت‌های قرآنی در استان مرکزی وجود ندارد

اراک-خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه محدودیتی برای صدور مجوز فعالیت‌های قرآنی در ادارات ارشاد استان وجود ندارد گفت: امید است با صدور مجوز و استفاده از توان مدیران در عرصه فعالیت‌های قرآنی شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده و جامعه را مصون از هر نوع کاستی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شاکری، صبح دوشنبه در جمع مدیران و مسئولان موسسات قرآن کریم استان مرکزی با بیان اینکه شرط کافی برای قرآنی شدن و شیعی شدن سمت و سو دادن به آموزه‌های قرآنی است افزود: اصلی ترین منبع فرهنگی و تمدن اسلامی قرآن و اهل بیت(ع) هستند.

وی با بیان اینکه اگر تمدنی به عنوان تمدن اسلامی شکل گرفت، اساس آن آموزه های قرآنی و روایی است، ادامه داد: اصلی ترین منبع برای مسایل اخلاقی، اجتماعی وفرهنگی و در یک کلمه سبک زندگی در جامعه اسلامی مد نظر بوده و انقلاب اسلامی مدیون و وامدار قرآن و عترت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن ابراز خرسندی از حضور خادمین قرآنی و فرهنگی، ابراز امیدواری کرد: تلاش‌های این قشر در فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دینی موجب کم شدن آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شود.

شاکری ادامه داد: اگرعملکرد در حوزه قرآنی قوی باشد شاهد آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، قانون‌گریزی، بزهکاری و غیره در جامعه نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید موسسات قرآنی در حوزه دینی قرآنی موفق عمل کرده تا شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌های موجود در جامعه باشیم، اظهار کرد: اکنون این فرصت در اختیار مدیران و مسئولان موسسات قرآنی است و دولت بدون هیچ محدودیتی برای صدور مجوز فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور این امکان را فراهم کرده است.

مرکز ثقل اداره کل ارشاد رشد کیفی موسسات قرآنی

شاکری با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها است، اضافه کرد: با توجه به اینکه مرکز ثقل این اداره کل رشد کیفی موسسات است، این اداره از طرح‌های استانی، منطقه‌ای و ملی حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت رهبر بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، گفت: اصلی‌ترین منبع فرهنگی و تمدن اسلامی قرآن و اهل بیت (ع) بوده و انقلاب اسلامی مدیون و وامدار قرآن و عترت است و آسیب‌ شناسی ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی سبب توجه به قرآن در صدر برنامه‌های وزارت و ادارات کل فرهنگ و ارشاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: ساری و جاری نشدن آموزه های قرآنی و روایی در زندگی فردی و اجتماعی و استفاده کردن استکبار جهانی از خلا موجود برای تهاجم و رسوخ و رسوب فرهنگی در لایه های مختلف زندگی و جامعه اسلامی عوامل این ناهنجاری است.

شاکری با اشاره به اینکه باوجود بهره گیری بسیار از آموزه های دینی در نظام آموزشی و تربیتی توسط مسوولان، معلمان و مربیان در سطوح مختلف، اظهار کرد: متاسفانه همچنان جامعه اسلامی از بزه و ناهنجاری های بسیار اجتماعی و فرهنگی همچون قانون گریزی، نادیده گرفتن حقوق دیگران، عدم رعایت اصول اخلاقی، طلاق، اعتیاد، اتهام زنی و دروغ رنجور است.

وی تصریح کرد: علت این امر عدم توجه جدی به رسوخ مفاهیم دینی واخلاقی در شیوه وسبک زندگی فردی و اجتماعی آحاد مردم ومسئولان است و این مهم را عامل اصلی بسترسازی تحقق تهاجم فرهنگی به حساب آورد.

حصار کشی و مصون سازی دو شیوه برخورد با تهاجم فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در قبال تهاجم فرهنگی دو شیوه حصار کشی و مصون سازی را می توان پیش گرفت گفت: حصارکشی در اطراف جامعه اسلامی از طریق ایجاد محدودیت های حداکثری و مصون سازی جامعه و جوانان به لحاظ فرهنگی، که بی شک محدود سازی در دراز مدت پاسخگو نیست.

شاکری ادامه داد: محدودیت سازی باید حداقلی بوده و تلاش اصلی در جهت مصون سازی جامعه مصروف شود.

وی تصریح کرد: در حوزه قرآنی فعالیت های بسیاری در خصوص آموزش، قرائت، صوت، لحن و حفظ قرآن در کشور صورت گرفته که در جای خود ارزشمند و قابل تقدیر است، اما اگر همین اندازه کافی بود قطعا وضعیت امروز جامعه بهتر از آنچه هست بود.

کد خبر 2275459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha