۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۵۹

شاکری:

اقدامات فرهنگی فقط در حد شعار است/ اداره کل ارشاد استان مرکزی دبیرخانه هیچ حزب سیاسی نیست

اقدامات فرهنگی فقط در حد شعار است/ اداره کل ارشاد استان مرکزی دبیرخانه هیچ حزب سیاسی نیست

اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اکنون تمامی اقدامات و برنامه ها در حوزه فرهنگ استان در حد یک شعار است و همه خود را پرچمدار این حوزه می دانند بدون اینکه اقدام موثری در این بخش انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شاکری ظهر سه شنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه افزود: مشکلات و مسائلی که هم اکنون در مطبوعات استان مرکزی وجود دارد، مشکلات فرهنگی و زیرساختی است که باید به صورت اساسی رفع شوند.

وی با اشاره به تجربه کار خود در حوزه فرهنگ و ارشاد،  ادامه داد: در ابتدای ورودم به استان مشکلات و مسائل مربوط به مطبوعات استان را رصد کرده ام و مشکلات این بخش استان نیز در سایر استان ها وجود دارد، بنابراین از ابتدا سعی کردم زمان را ازدست نداده و در این راستا برنامه ریزی کنم.

شاکری با بیان اینکه در راستای انجام وظیفه خود از انتقاد و پیشنهاد استقبال می کنم، اظهار کرد: در این جلسه مسائلی چون مشکلات زیرساختی فرهنگ و ارتباط رسانه ای چون حفظ جایگاه و منزلت خبرنگار، توزیع عادلانه آگهی ها و بیمه خبرنگاران مطرح شد که دغدغه مجموعه ارشاد نیز هست.

وی افزود: ساختار حذفی مطبوعات توسط یکدیگر و همکاری مثبت و موثر کنار یکدیگر فارغ از حزب و جناح اولین راهکار رفع مشکلات مطبوعات است.

اداره کل ارشاد استان دبیرخانه هیچ حزب سیاسی نیست

شاکری بیان کرد: اداره کل ارشاد و فرهنگ استان مرکزی دبیرخانه هیچ حزب سیاسی در حوزه های فرهنگی چون مطبوعات و هنر نیست.

و ی تاکید کرد: من بعنوان مدیر این مجموعه نگاه و دیدگاه خود را دارم ولی به عنوان متولی این حوزه اجازه ندارم این ارگان را در اختیار منافع حزب خود قرار دهم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی با اشاره به اینکه جایگاه فرهنگ و جامعه فرهنگی در استان مساعد نیست، تصریح کرد: متاسفانه شرایط در استان به گونه ای رقم خورده است که مدیریت  و کارشناسان فرهنگی ارشاد در سایر ارگان ها جایگاهی ندارند.

شاکری با بیان اینکه حفظ حرمت یکدیگر در کنار هم و ایجاد جامعه ای چند صدایی در ارتقا بخش فرهنگی بسیار موثر است، ادامه داد: مطبوعات و ارشاد هم خانواده هستند، با توجه به چنین ارتباط تنگاتنگی اگر جایگاه و منزلت هر یک از اینها به  مرتبه اصلی خود بازگردد ، مشکلات مرتفع خواهند شد.

برخی از مشکلات کنونی مطبوعات توسط ارشاد قابل حل است

وی تصریح کرد: برخی از مشکلات کنونی مطبوعات توسط ارشاد قابل حل است و بخشی نیز بستگی به عملکرد خودِ اهالی رسانه دارد، مواردی چون جذب مخاطب و ارتقا محتوا و کیفیت از این دست است.

 شاکری با بیان گسترش فرهنگ انتقاد پذیری در جامعه گفت: مجموعه ارشاد استان آمادگی دارد از مطبوعات در مقابل با سایر ارگان ها که ظرفیت نقدپذیری را ندارند نقش حمایتی داشته باشد؛ البته منوط به اینکه عمل و نقد رسانه قابل دفاع باشد

وی با اشاره به حمایت از نظر جناح ها و دیدگاه های مختلف گفت: آمادگی داریم شورایی پنج نفره از اهالی مطبوعات تشکیل شود تا با ارشاد همفکری و نظریه و تصمیم ها را در راستای عملیاتی شدن پیگیری کنند.

شاکری با بیان اینکه  هم اکنون برنامه پنج ساله برای حوزه های مختلف ارشاد تعریف شده است، تصریح کرد: این برنامه در حوزه مطبوعات نیز تدوین شده است و به زودی به خانواده مطبوعات اعلام می شود و امیدورایم رسانه استان در پیگیری و اجرایی شدن آن ما را حمایت کنند.

وی ادامه داد: برقراری سیستم توزیع عادلانه آگهی ها و  ایجاد بانک اطلاعاتی از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان اقداماتی است که به زودی اجرایی خواهد شد.

شاکری با بیان اینکه هر نشریه برای استان یک سرمایه است، ادامه داد: بضاعت مطبوعات استان باید حفظ و ارتقا داده شود و ارشاد نیز در حضور به موقع و حمایت از نشریه در راستای منزلت آنان کوتاهی نخواهد کرد.

کد خبر 2276242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha