۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۳۱

بزرگداشت علامه سیدجلال الدین آشتیانی برگزار می شود

بزرگداشت علامه سیدجلال الدین آشتیانی برگزار می شود

آشتیان - خبرگزاری مهر: بزرگداشت علامه سید جلال الدین آشتیانی از فیلسوفان قرن حاضر، نیمه اول امسال در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ظهر دونشبه در نخستین جلسه هماهنگی ستاد اجرایی بزرگداشت علامه سید جلال الدین آشتیانی افزود:  بزرگداشت این علامه بزرگ که از مفاخر بزرگ کشور است و باحضور شخصیت های علمی و فرهنگی حوزوی و دانشگاهی و جمعی از شاگردان ایشان برگزار خواهد شد.

حسین شاکری با بیان اینکه مقرر شد کمیته های پشتیبانی و علمی و فرهنگی تشکیل شود تا تمهیدات لازم برای برگزاری بزرگداشت اندیشیده شود افزود: مقالاتی در خصوص شخصیت و موضوعات علمی که ایشان به آن پرداخته فراخوان داده می شود که در هیئت علمی بررسی خواهد شد.

حجت الاسلام خاتمی نژاد امام جمعه آشتیان هم با اشاره به اینکه استاد علامه سید جلال الدین آشتیانی از معدود علمای عصر حاضر است که در زمینه علوم دینی، فلسفه و عرفان اسلامی جایگاه رفیعی دارد گفت: بزرگداشت این عالم وارسته باید در شان و منزلت ایشان برگزار شود.

علامه سید جلال الدین آشتیانی از مفاخر شهرستان آشتیان و از شاگردان امام راحل (ره) هستند که تالیف بیش از 84 عنوان کتاب و آثار بسیاری در زمینه های علمی، فلسفی و عرفان از خود برجای گذاشته است.

این استاد وارسته سال 1304 در آشتیان متولد و سوم فروردین 1384 در سن هشتاد سالگی درگذشت مزار مطهر ایشان در صحن آزادی در جوار حرم مطهر امام رضا علیه السلام قرار گرفته است.

در نخستین جلسه هماهنگی ستاد اجرایی بزرگداشت علامه سید جلال الدین آشتیانی در شهرستان آشتیان، هماهنگی های لازم برای برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم در آشتیان انجام شد.

در این جلسه که اعضای ستاد و جمعی از نمایندگان دستگاه های اجرایی استان و شهرستان حضور داشتند مقرر شد اعضای اصلی ستاد هفته آینده تشکیل تا در خصوص جزئیات و چگونگی برگزاری بزرگداشت استاد آشتیانی برنامه ریزی و اطلاع رسانی شود.

کد خبر 2280380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha