۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۱۹

ظروف سفالي مربوط به هزاره دوم قبل از ميلاد در خمين کشف شد

ظروف سفالي مربوط به هزاره دوم قبل از ميلاد در خمين کشف شد

اراک - خبرگزاری مهر: ظروف سفالي مربوط به هزاره دوم قبل از ميلاد، در عمليات پليس شهرستان خمين استان مركزي از قاچاقچيان عتيقه كشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آخرين روزهاي سال گذشته ماموران انتظامي شهرستان خمين در تحقيقاتي جامع، از جابجايي تعدادي ظروف عتيقه از يكي از محورهاي مواصلاتي شهرستان مطلع شدند و برنامه ريزي لازم براي توقيف عتيقه جات و شناسايي عاملان آن در دستور كار پليس قرار گرفت.

با شروع تحقيقات، ماموران انتظامي دو نفر را در اين خصوص شناسايي كردند و فعاليت آنها در سطح شهرستان تحت كنترل نامحسوس ماموران انتظامي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان خمين با اشاره به عمليات دستگيري قاچاقچيان تصريح كرد: با برنامه ريزي انجام شده  زماني كه دو قاچاقچي قصد انتقال عتيقه جات را از شهرستان داشتند در يكي از جاده هاي شهرستان به همراه تعدادي اشياء عتيقه دستگير کردند.

عزيزاله اويسي اضافه كرد: با كشف اشياء عتيقه از قاچاقچيان، اموال براي ارزش گذاري و تخمين قدمت تاريخي در اختيار سازمان ميراث فرهنگي قرار گرفت كه در بررسي كارشناسي قدمت دو كوزه سفالي به هزاره دوم قبل از ميلاد اعلام شد.

بنابر قانون، اشياء تاريخي در زمره اموال تاريخي محسوب شده و هر گونه خريد و فروش آن به موجب قانون مواد 569 تا 558 شامل مجازات اسلامي است.
 

کد خبر 2279362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha