۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۱۷

اخبار کوتاه/

جشنواره سراسري "روح خدا" در خراسان شمالی برگزار مي‌شود

جشنواره سراسري "روح خدا" در خراسان شمالی برگزار مي‌شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: برگزاری جشنواره سراسري "روح خدا" در خراسان شمالی، اعزام زنان موفق تحت حمایت کمیته امداد به اردو و... از مهمترین عناوین اخبار امروز خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد خراسان شمالی از برگزاری جشنواره سراسري "روح خدا" در این استان خبر داد.

هاشم شيرازيان با اعلام اين خبر گفت: اين جشنواره در بخش هاي مقاله نويسي، شعر، سرود، مسابقه پيامکي، وصيت نامه امام(ره)، نشريات تجربي، وبلاگ نويسي، مسابقه کتابخواني، عکاسي و نقاشي برگزار مي شود.

وی افزود: اين جشنواره با محوريت اقتصاد، فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي و در راستاي شناسايي ابعاد مختلف شخصيت امام(ره)، تبيين و احياي گفتمان امام(ره) و ترويج سيره عملي و نظري امام خميني(ره) به ميزباني استان يزد برگزار مي شود.

شیرازیان با بیان اینکه علاقمندان براي شرکت در مرحله استاني تا پنجم مرداد ماه فرصت دارند گفت: پس از اتمام مهلت تعیین شده، آثار برتر پس از بررسی به مرحله کشوري ارسال مي‌شود.

وي افزود: اسامي منتخبان کشوري سي ام مرداد ماه هم زمان با روز جهاني مسجد اعلام خواهد شد.

زنان  موفق تحت حمایت کمیته امداد به اردو اعزام شدند

مدیرامور فرهنگی کمیته امداد خراسان شمالی از اعزام زنان ومادران موفق وبرتر به اردوی یک روزه خبر داد.

مجیدالهی راد با بیان اینکه این افراد از زنان موفق در تربیت فرزندان و فعال در طرح های خودکفایی و اشتغال می باشندافزود: این زنان بصورت گروهی به اماکن تفریحی وتوریستی بابا امان وبش قارداش اعزام شدند.

وی تعداد زنان شرکت کننده در این اردو را 40 نفر برشمرد وافزود: هزینه تمامی این اردو توسط خیرین کمیته امداد پرداخت شد.

الهی‌راد با بیان اینکه این اردوها همه ساله توسط کمیته امداد برای مددجویان برگزار می‌شود گفت: اردوهای تربیتی آموزشی و سیاحتی در طول سال با توجه به رده‌های سنی و مناسبت‌های مختلف برای تمامی اقشار تحت حمایت این نهاد برگزارمی شود.  

وی برگزاري جلسه توجيهي، نماز جماعت، برنامه صبحگاه ،آموزش نماز و احكام، جلسات دعا و محفل انس با قرآن برنامه‌های مشاوره  را از جمله برنامه‌هاي اجرايي اين اردوها برشمرد و گفت: بالا بردن سطح فرهنگي و تقويت روحيه معنوي خانواده‌هاي تحت حمايت و توانمند سازي افراد شركت كننده، از اهداف برگرای این اردوهاست.

دستگیری جاعل حرفه اي چک در خراسان شمالی

رييس پليس آگاهي خراسان شمالي از دستگيري يک جاعل حرفه‌اي و کشف 30 فقره چک جعل شده خبر داد.

سرهنگ قاسمعلي يوسفخاني افزود: در پي کسب گزارشي مبني بر جعل چک توسط فردي در شهرستان مانه و سملقان، مأموران اداره آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي موفق شدند يک نفر جاعل حرفه اي را شناسايي و دستگير کنند.

وی اظهار داشت: متهم در بازجويي بعمل آمده بزه انتسابي خود را پذيرفته و اذعان داشت که سال گذشته با سرقت کارت ملي از يکي از شهروندان در دو بانک شهرستان مانه و سملقان براي گرفتن دسته چک اقدام کرده و از اين دسته چکها براي خريد تجهيزات يک کارگاه توليدي استفاده مي‌کردم.

سرهنگ يوسفخاني افزود: با اعترافات متهم ، صاحب کارت ملي شناسايي شد و وي از اينکه دسته چک‌ها به نام او صادر شده است بي خبر بود.

اين مقام انتظامي یاد آور شد : متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي تحويل داده شد.

کد خبر 2280213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha