۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۰۱

حسینی:

20 درصد از بیماری‌های عفونی از نیش حشرات است

20 درصد از بیماری‌های عفونی از نیش حشرات است

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 20 درصد از بیماری‌های عفونی از طریق نیش حشرات به انسان منتقل می‌شود.

سید سعید حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با توجه به نقش حشرات در انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام افزود: بیش از 40 درصد از جمعیت جهان در معرض تهدید بیماری‌هایی هستند که از طریق گزش حشرات منتقل می‌شوند.

وی دفن زباله، استفاده از توری پنجره، از بین بردن آب‌های راکد و از بین بردن سگ‌های ولگرد را از جمله اقدامات لازم در راستای کاهش حشرات ناقل بیماری دانست.

حسینی با بیان اینکه بیماری‌های تب برفکی، تب کریمه کنگو و زردی از طریق حشرات ناقل به انسان سرایت می‌کند، اظهار داشت: همزمان با آغاز فصل گرما شیوع بیماری کریمه کنگو در کشور افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: علائم این بیماری در دام بروز نخواهد کرد و در صورت کنترل نشدن، مرگ دام را منجر خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اضافه کرد: سم‌پاشی اماکن دامی و از بین بردن حشرات ناقل این بیماری از جمله اقدامات سازمان دامپزشکی در راستای کنترل بیماری تب کریمه کنگو است.

وی با تاکید بر اینکه آحاد جامعه می‌توانند سفیر سلامت باشند عنوان کرد: شروع خود مراقبتی از فرد و خانواده 70 درصد از میزان ابتلا به بیماری را در افراد کاهش می‌دهد.

پیشگیری و خودمراقبتی به عنوان یک اصل در دامپزشکی

وی با بیان اینکه پیشگیری و خودمراقبتی به عنوان یک اصل در دامپزشکی مطرح شده است، افزود: هزینه پایین و مقدم بودن پیشگیری بر درمان از مهم‌ترین محاسن برای حفظ سلامت به شمار می‌رود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، کنترل بیماری‌های مشترک و عرضه محصولات دامی بهداشتی، سبب ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه خواهد شد.

کد خبر 2284510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha