۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹

آرای‌مان بدون توجه به رنگ و جایگاه‌ تیم‌ها است؛

واکنش حسن‌زاده به محرومیت مربیان لیگ/ حرف‌های دایی شدیدتر از یحیی بود

واکنش حسن‌زاده به محرومیت مربیان لیگ/ حرف‌های دایی شدیدتر از یحیی بود

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که انتقاد سرمربی ذوب‌آهن از تصمیمات فنی داور مستحق جریمه بود اما ایر دوستان از لحن شدیدتر و کلماتی که نباید به کار می‌بردند، در مصاحبه‌های خود استفاده کردند، پس جریمه‌ بیشتری برای آنها در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل حسن‌زاده در خصوص بحث محرومیت متفاوتی که برای مربیان لیگ برتری پس از انتقاداهای‌شان در پایان هفته نخست لیگ برتر در نظر گرفته، ضمن بیان مطلب فوق گفت: اگر انعکاس و بازتاب حرف‌های این 4 نفری که محروم شدند را با هم مقایسه کنید و شدت اعتراض و نوع کلمات مطرح شده را با هم بسنجید، متوجه صحت حکم صادره می‌شوید.

وی با اشاره به اینکه محرومیت‌ها و جریمه‌ها براساس نوع اعتراض و شدت آن در نظر گرفته‌ می‌شود، افزود: اعتراض و الفاظ مطرح شده از سوی علی دایی، این مربی مستحق جریمه بیشتری بود. طبق قانون با فردی که تصمیمات فنی داور را زیر سوال می‌برد، جریمه می‌شود که در این بین گل‌محمدی تخلفی آشکار داشت اما سایر دوستان از لحن شدیدتر و کلماتی که نباید به کار می‌بردند، در مصاحبه‌های خود استفاده کردند.

رئیس کمیته انضباطی در پاسخ به این پرسش که در برخورد با مصاحبه‌های مربیان همانند برخورد با تیم‌های متختلف در سال گذشته، در ادامه مسابقات تغییر روش نمی‌دهید؟، یادآور شد: در سال گذشته با هر تیم که نقض قانون کرده بود، برخورد کردیم اما تنها از تیم‌هایی کسر امتیاز شد که طبق جرایم رخ داده، مستحق آن بودند.

وی با بیان اینکه در تصمیمات کمیته انضباطی احساسات هواداران را دخالت نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: آیا برداشت هوادار و یا کسی که به تیم دیگر حب و بغض دارد، با قاضی باید یک شکل باشد. ما تمام اتفاقات رخ داده در مسابقات فصل پیش را زیر نظر گرفتیم اما برخی از برخوردها باعث نمی‌شد از تیم میزبان کسر امتیاز شود.

حسن‌زاده اضافه کرد: شاید برخی دوست داشتند از تیم رقیب‌شان هم امتیاز کم شود اما مسئولان کمیته انضباطی بدون توجه به رنگ و جایگاه تیم‌ها، تصمیم به کسر امتیاز از برخی از تیم‌ها گرفت اما اینکه بخواهیم چشم خود را بسته و با تعصب لیه برخی از تیم‌ها رای دهیم، اینگونه نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: سال پیش اصلا کسر امتیاز نداشتیم و اینکه یک تیم در هفته دوم و تیمی در هفته دهم با جریمه کسر امتیاز مواجه شد، نشان می‌داد برخوردمان احساسی نبود. ضمن اینکه بسیاری از تماشاگران تیم‌های رقیب دوست داشتند از فولاد امتیاز کسر شود اما طبق تشخیص بنده و سایر مسئولان کمیته انضباطی، برخوردهای آنها مستحق کسر امتیاز نبود.

رئیس کمیته انضباطی در مورد اینکه آیا نوع جریمه به نظر و تشخیص شما و سایر مسئولان کمیته انضباطی بستگی دارد؟، تاکید کرد: این سوال خوبی نیست زیرا قوانین در کتاب قانون نوشته شده اما کسی که قضاوت می‌کند، رفتارها را باید با اعمال بسنجد و حکم دهد. قانون‌گذار اعلام می‌کند هرکسی تخلفش از یک تا 50 بود، بر حسب میزبان تخلف، باید او را جریمه‌ کرد.

وی که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، همچنین اضافه کرد: قانونگذار برای قاضی سقف و کف را مشخص کرده و ما باید نهایت دقت را انجام دهیم تا تصمیم و جریمه‌ای متناسب با تخلف و بازدارنده را در نظر بگیریم.

حسن‌زاده در پایان با بیان اینکه از انتقادات اصولی استقبال می‌کند، در پایان گفت: باز هم تاکید می‌کنم که ما فارغ از هر رنگ و درجه‌ای، آرای خود را صادر می‌کنیم، هرچند صدور رای علیه یک تیم، ممکن است با واکنش طرفدارنش همراه شود.

کد خبر 2285854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha