۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۱۹

اسماعیل حسن‌زاده: 

مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌شود/ همه به قانون احترام بگذارند

مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌شود/ همه به قانون احترام بگذارند

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد در صورت بروز هرگونه تخلفی از سوی تیم‌ها، کمیته انضباطی سریعا جریمه‌های مربوطه را طبق آئین‌نامه انضباطی اعلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن‌زاده پس از اعلام رای دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان، استقلال و سپاهان اصفهان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: متاسفانه در دو بازی فوق تخلفاتی از سوی کادر فنی و بازیکنان صورت گرفت که طبق بندهای موجود در آیین نامه متخلفان را جریمه نقدی و از حضور در مسابقات آتی محروم کرده‌ایم.

وی افزود: باتوجه به تغییر آئین‌نامه انضباطی و هشداری که قبل از شروع فصل داده بودیم، امیدوارم شرایط بهتر از گذشته باشد و بازیکنان به همراه عوامل تیم‌ها در رفتار خود دقت لازم را داشته باشند. طی 24 بازی که در سه هفته لیگ برگزار شده در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد که آمار تخلفات کمتر بوده است. در 6 بازی از 24 بازی، اکثر دیدارها بدون حاشیه بوده و یکی دو مورد تخلف در هر هفته آنهم در یک یا دو بازی رخ داده است.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه اگر بازیکنان متخلف دوباره روند گذشته خود را در پیش بگیرند و بازهم در زمین مسابقه حاشیه ایجاد کنند با تنبهات شدید کمیته انضباطی آنهم طبق آئین‌نامه انضباطی مواجه می شوند، تاکید کرد: امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد اما اگر شاهد تکرار تخلف از سوی بازیکن، کادر فنی و یا عوامل هر تیم باشیم، بدون شک تنبیهات بیشتری برایشان در نظر می‌گیریم.

حسن‌‎زاده در ادامه بیان کرد: وقتی قانون عملی را منع کرده، باید به آن احترام بگذاریم. از باشگاه‌ها می‌خواهم که طبق قانون عمل کنند. اگر در طول یک مسابقه به یکدیگر احترام بگذاریم بدون شک به سلامت فوتبال کمک کرده‌ایم. از همه فوتبالیست‌ها و عوامل تیم‌ها که برای طرفداران خود یک الگو هستند، می‌خواهم به همدیگر احترام بگذارند تا شاهد برگزاری رقابتهای لیگ برتر بدون تنش و حاشیه باشیم.

وی همچنین تاکید کرد اگر کسی به مقامات رسمی برگزار کننده مسابقات توهین کند و یا برخورد فیزیکی در بازی‌ها رخ دهد، مطابق ماده 44 آئین‌نامه انضباطی، تخلفش به فیفا اعلام می‌شود. در واقع محکومیت و یا محرومیتش به خارج از ایران نیز کشانده می‌شود و در مسابقات خارج از کشور نیز محروم خواهد بود.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: در کنار این موضوعات نیز از مقامات کمیته داوران خواستیم راندمان داوری را بالا ببرند. همین اتفاق افتاد و کمیته داوران پیش از فصل دوره‌های متعدد داوری را برگزار کرد که قطعا در روند داوری آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت. اگر  تیمی به نوع رفتار یک داور از لحاظ فنی اعتراضی دارد با درخواست کتبی، اعتراضش را بیان کند نه اینکه بعد از بازی و یا در رسانه‌ها بر عیله داوری مصاحبه کند.
 

کد خبر 2352722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha