۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۰۷

مقیمی:

خدمات نوروز همه دستگاه‌ها و سازمان‌های استان مرکزی قابل توجه بود/ تقدیر از سرپرست و خبرنگار خبرگزاری مهر استان

خدمات نوروز همه دستگاه‌ها و سازمان‌های استان مرکزی قابل توجه بود/ تقدیر از سرپرست و خبرنگار خبرگزاری مهر استان

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: خدماتی که از سوی دستگاه ها و سازمان های مختلف در نوروز امسال به مسافران و گردشگران حاضر در استان ارائه شد بسیار ارزشمند و قابل توجه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی عصر سه شنبه در جلسه تقدیر و تشکر از خادمین ستاد اجرایی خدمات سفر با بیان اینکه ارائه خدمات به دو بخش امکانات و آمادگی دستگاه ها تقسیم می شود، افزود: استان مرکزی در بخش امکانات با ضعف های کمبود محل اسکان چون هتل، مسافرخانه و مهمانپذیر و همچنین اماکن عمومی مواجه است.

وی ادامه داد: با وجود تمام کاستی ها در امکانات، استان مرکزی از آمادگی خوب دستگاه ها، مدیران و کارکنان برخوردار بود که توانستند خدمات دهی بسیار ویژه و ارزنده ای را دارد.

مقیمی با اشاره به همکاری خوب تمام دستگاه ها در ایام نوروز اظهار کرد: حضور بموقع و موثر معاونت نیروی انتظامی(راهور)، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر در شهرها و جاده ها و پیامد آن کاهش تصادفات جاده ای از جمله بازتاب مثبت این همکاری است.

وی گفت: کار خوبِ نیروی انتظامی بعنوان برقرار کننده امنیت و آسایش در ایام حساس نوروز، عملکرد خوب اداره کل حمل و نقل و پایانه ها در سامان دهی پایانه ها و حمل و نقل شهری، اقدام موثر، اقدام راه و ترابری در خط کشی و نصب علائم و تابلو در جاده ها از دیگر موارد قابل ذکر است.

مقیمی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با نوروز امسال افزود: در این ایام دستگاه ها فرهنگی و تبلیغی فعالیت موثری داشتند.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی ادامه داد: اصناف، صنعت و معدن و تعزیرات در ارائه ارزاق مردم با قیمت مناسب در ایام نوروز نیز تلاش مستمری داشته است.

مقیمی با اشاره به فعالیت و تلاش ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تلاش و پیگیری این اداره کل در معرفی جاذبه ها و مناطق گردشگری استان چون غار نخجیر دلیجان، باغ گل محلات، بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین و بازار تاریخی و موزه مفاخر اراک بسیار چشمگیر بوده است.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر تحول در اماکن و جاذبه های گردشگری استان اظهار کرد: مرمت و بازسازی آثار تاریخی چون بازار اراک، معرفی صنایع دستی استان، معرفی نوابغ و مفاخر استان از جمله کارهایی است که در این راستا باید انجام شود.

مقیمی ادامه داد: استان مرکزی یکی از استان های پربار فرهنگی و مذهبی است و ظرفیت های ویژه ای در گردشگری و جاذبه های تاریخی دارد.

وی افزود: انتقال فرهنگ بومی استان و معرفی آن، به دیگر استان ها زا جمله برنامه هایی است که باید انجام شود.

مقیمی ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و رفع کمبودها بازدید از استان بیشتر شود.

در ادامه مراسم جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی گفت: ستاد اجرایی سفر استان از دوماه قبل از نوروز جلسات خود را آغاز کرد و در پنج کمیته برنامه های خود را تدوین کرد.

تلاش این بود که در نوروز امسال آمار به صورت علمی و واقعی تنظیم شود

مهدی زندیه وکیلی افزود: تمام تلاش این بود که در نوروز امسال آمار و ارزیابی از اقدامات سازمانها به صورت علمی و واقعی تنظیم شود.

وی اظهار کرد: رصد دبیرخانه ستاد سفر حاکی از افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی در بیشتر شاخص ها بوده است.

زندیه وکیلی با اشاره به فعالیت موثر و خدمات دهی مناسب این ستاد در ایام نوروز گفت: کاهش تصادفات جاده ای و تلفات ناشی نشان از هماهنگی بین دستگاه ها دارد.

وی تصریح کرد: همچنین اعلام نشدن گزارش منفی، تخلف و نارسایی خدمات از دیگر نشانه های مثبت اقدامات ستاد تسهیلات بود.

زندیه وکیلی در خصوص فعالیت دستگاه ها گفت: تمام دستگاه ها تمام تلاش خود را در راستای ارائه بهینه خدمات کردند ؛ اما در این میان عملکرد برخی از دستگاه ها برجسته تر بود.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس، حمل و نقل و پایانه ها، راه و شهرسازی (مدیریت راهداری)، پلیس راه  و آموزش و پرورش به ترتیب دستگاه های برتر بودند.

زندیه وکیلی اظهار کرد: در حوزه فرمانداری، فرمانداری اراک و دلیجان برتر و در حوزه شهرداری ها شهرداری نراق برتر شناخته شدند.

وی با اشاره به بازتاب مناسب رسانه ها در معرفی استان و عملکردهای نوروزی ادامه داد: در ایام نوروز نزدیک به پنج میلیون مسافر از استان عبور و 690 هزار و 691 نفر اسکان یافتند.

وی گفت: هرچند استان مرکزی بعنوان مقصد گردشگری خیلی مورد توجه نیست؛ اما باید در ارائه خدمات گردشگری برای مسافران و گردشگرانی که از استان عبور می کنند،آماده باشد.

از مدیر و خبرنگار خبرگزاری مهر تقدیر شد

معاون امور عمرانی استاندار در خصوص بازدی از جاذبه های گردشگری استان افزود: در ایام نوروز نزدیک به 200 هزار نفر زا جاذبه های تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند که بیشترین آمار مربوط به بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین و باغ گل محلات بوده است.

زندیه وکیلی با تشکر ویژه از اداره کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: سرپرست و کارکنان این اداره در ایام نوروز بیش از پتانسیل های موجود تلاش کرده که شایان تقدیر و تشکر است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با  بهبود شاخص های گردشگری و معرفی بهتر استان شاهد جذب بیشتر گردشگر در استان باشیم.

در پایان این مراسم از دستگاه های عضو ستاد و رسانه های فعال در این عرصه تشکر شد. از سرپرست و خبرنگار خبرگزاری مهر استان نیز در این مراسم به علت بازتاب مناسب عملکرد ستاد تسهیلات سفر نوروزی و همچنین  انتشار گزارش معرفی آثار و جاذبه های گردشگری استان تقدیر شد.

کد خبر 2286586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha