۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۷

بیستم اردیبهشت ماه/

نخستین همایش بزرگداشت خواجه مهزیار در جاجرم برگزار می‌شود

نخستین همایش بزرگداشت خواجه مهزیار در جاجرم برگزار می‌شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: نخستین همایش بزرگداشت مقام ابوالحسن علی بن مهزیار معروف به خواجه مهزیار، فقیه، مفسر و محدث بزرگ قرن سوم هجری و صحابی خاص امام رضا(ع) بیستم اردیبهشت ماه در جاجرم برگزار می شود.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری نخستین همایش بزرگداشت مقام ابوالحسن علی بن مهزیار معروف به خواجه مهزیار، فقیه، مفسر و محدث بزرگ قرن سوم هجری، صحابی خاص امام رضا(ع) و نماینده امام جواد و هادی(ع) در جاجرم خبر داد داد و اظهار کرد که این همایش بیستم اردیبهشت ماه امسال به میزبانی جاجرم برگزار می‌شود.

به گفته وی همایش مزبور با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، دفتر امام جمعه، فرمانداری و دیگر دستگاه های شهرستان جاجرم صبح روز شنبه بیستم ماه جاری در سالن حجاب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: ابوالحسن علی بن مهزیار از یاران خاص ائمه اطهار(ع) و جزء وکلای امام جواد(ع) بود و حضور پر نور امام رضا(ع) و امام هادی(ع) را دریافته و از اصحاب ایشان بود.

وی با اشاره به این که علی بن مهزیار در طول مدت عمرش بیش از 30  کتاب تالیف کرده است، افزود: الوضوءالصلـوة، الزکوة، الصوم، الحج، الحدود، الدیات، النذر والایمان و الکفارا، الحروف، القائم و ... برخی از کتاب های وی به شمار می روند.

حجت الاسلام سهرابی عنوان کرد: خواجه مهزیار نماینده ویژه امام جواد(ع) و امام هادی(ع) در جاجرم بود و با داشتن وکالت ائمه اطهار، به اخذ حقوق و ابلاغ  تکلیف اقدام می کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: آرامگاه و بقعه متبرک علی بن مهزیار در دو کیلومتری شرق جاجرم واقع شده است.

 

کد خبر 2286846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha