۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲

حجت الاسلام سهرابی:

تکمیل حرم برادر امام رضا(ع) در بجنورد نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار است

تکمیل حرم برادر امام رضا(ع) در بجنورد نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار است

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: تکمیل طرح جامع حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی در بازدید از روند بازسازی حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) گفت: طرح جامع توسعه حرم شاخص ترین امامزاده استان خراسان شمالی از سال 88 آغاز شده و بر اساس برنامه قرار است در چهار فاز در مجموعه ای به مساحت 15 هکتار در پنج سال اجرا شود.

وی با اشاره به این که این طرح در 42 کاربری دارای هویت مذهبی، فرهنگی و تفریحی شامل زائرسرا، شبستان مذهبی، مجتمع های فرهنگی تجاری، سالن آمفی تئاتر، فضای سبز، پارکینگ، سالن های ورزشی اجرا می شود، افزود: علاوه بر این احداث حوزه علمیه جامع خراسان شمالی و راه اندازی کتابخانه در این حرم نیز از دیگر بخش های طرح جامع توسعه حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) محسوب می شود.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که اجرای فاز نخست طرح جامع توسعه حرم برادر امام رضا(ع) از سال 88 در زمینی به مساحت هزار و 176 مترمربع آغاز شده است، اضافه کرد: در این فاز، در چهار طرف حرم مطهر توسعه شبستان انجام می شود که در حال حاضر حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان این که بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح از اعتبارات ملی، استانی؛ نذورات مردمی و فروش قبور تأمین می شود، اظهار داشت: تاکنون و در طی سال های 91 و 92 برای بازسازی و توسعه حرم حضرت سیدعباس(ع) مبلغی بیش از پنج میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است.

حجت الاسلام سهرابی افزود: اجرای کامل این طرح نیازمند صد میلیارد تومان اعتبار دیگر است که باید در سال های آینده تأمین و هزینه شود.

به گفته وی در روزهای اخیر مبلغ صد میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری برای توسعه حرم حضرت سیدعباس(ع) تخصیص یافته که تأثیر مهمی در روند اجرای این طرح دارد.

حجت الاسلام سهرابی اظهار امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات جدید علاوه بر این که شبستان غربی حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) تا نیمه نخست امسال به پایان برسد؛ شبستان شرقی حرم نیز پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

وی عنوان کرد: پس از پایان فاز نخست طرح جامع حرم، فاز دوم آن شامل احداث صحن در دو طبقه با ظرفیت گنجایش 40 هزار نفر جمعیت آغاز می شود و در مراحل بعد اقداماتی نظیر برداشتن گنبد فعلی و تعویض آن و نیز ساماندهی فضای داخلی حرم صورت خواهد گرفت.

به گفته حجت الاسلام سهرابی در حال حاضر نیز احداث دیوار اطراف حرم جامع حضرت سیدعباس(ع) در قالب بخشی از فاز نخست طرح در حال انجام بوده و به زودی به پایان می رسد.

کد خبر 2285235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha