۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۲

همزمان با بیست و هفتم رجب/

جشن‌های مبعث در هشت امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

جشن‌های مبعث در هشت امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با بیست و هفتم رجب، جشن بعثت نبی مکرم اسلام(ص) در هشت امامزاده شاخص استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی صبح شنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد که در سال جاری همزمان با بیست و هفتم رجب، سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، جشن‌های بعثت در هشت امامزاده شهرستان های مختلف خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که جشن های مزبور شب دوشنبه پنجم خرداد با حضور مردم و با سخنرانی روحانیان و مولودی خوانی مداحان برگزار می شود، اظهار داشت: محل برگزاری جشن محوری این مناسبت در بجنورد در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) برادر گرامی امام رضا(ع) است.

به گفته وی جشن مذکور در شهرستان شیروان در محل امامزاده های حمزه رضا(ع) زیارت و عبدالرضا(ع) توده، در جاجرم در حرم مطهر امامزاده فخرالدین(ع) ایور و امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست، در شهرستان اسفراین در محل امامزاده سیدجعفر(ع)، در فاروج در محل امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت و در شهرستان مانه و سملقان نیز در محل امامزاده دلاور(ع) شهر آشخانه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: علاوه‌بر سخنرانی و مولودی خوانی در این جشن‌ها مسابقات فرهنگی و مذهبی مختلفی نیز برگزار می‌شود و به برگزیدگان جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ "از خاتم‌الانبیا تا خاتم‌الاوصیا" ویژه مبعث نبی مکرم اسلام و نیمه شعبان، میلاد حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: در این مسابقات شرکت کنندگان با پاسخ به سوالات از سوی بانک مهر اقتصاد جوایز نفیسی دریافت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی کمک هزینه سفر به مکه مکرمه، کمک هزینه سفر عتبات عالیات و کمک هزینه سفر به قم و مشهد مقدس را از جمله جوایز این مسابقه عنوان کرد.

به گفته وی قرعه کشی این مسابقه همزمان با نیمه شعبان، میلاد امام مهدی(عج)  در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

کد خبر 2297621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha