۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۹:۵۴

حجت الاسلام تقوی نیا عنوان کرد؛

استقبال بی نظیر جوانان سمنانی برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف/1000 نفر معتکف شدند

استقبال بی نظیر جوانان سمنانی برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف/1000 نفر معتکف شدند

سمنان – خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با عنوان اینکه جوانان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف امسال استقبال خوبی داشتند، گفت: این مهم به نحوی بود که تعداد مساجد برگزاری اعتکاف از سه مسجد به چهار مسجد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یدالله تقوی نیا شامگاه چهارشنبه در نشستی با اعضای ستاد اعتکاف شهرستان سمنان ضمن اشاره به حضور یک هزار و سه نفر معتکف در شهرستان سمنان، افزود: این افراد در چهار مسجد ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه سه مسجد شهری و یک مسجد نیز در روستای اعلا میزبان معتکفان هستند، گفت: 960 نفر در مساجد شهری و 43 نفر نیز در این روستا معتکف شده اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان با اشاره به اینکه 350 نفر مرد و 610 نفر زن در مساجد شهری معتکف هستند تصریح کرد: حضور بانوان و خصوصا جوانان در این مراسم معنوی بسیار قابل توجه است.

تقوی نیا یادآور شد: سال گذشته 570 نفر در سطح شهرستان سمنان معتکف شده بودند.

وی همچنین ضمن برشمردن فضیلت های ماه رجب خصوصا ایام اعتکاف گفت: انسان در گریز از هوای نفس همواره نیازمند خلوتی با معبود خود است تا در آثار صُنع پروردگارش با دیده عبرت بیندیشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان در خاتمه با اشاره به ارزش و منزلت مساجد در فرهنگ اسلامی افزود: این مکان پایگاهی مقدس برای نزدیکی و رسیدن به خدا است.

کد خبر 2291726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha