۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۱۱

آیت الله دری نجف آبادی:

دور جدید مذاکرات ایران و1+5 حساس تراست/ سلاح هسته ای، بهانه واهی غرب علیه گفتمان انقلاب

دور جدید مذاکرات ایران و1+5 حساس تراست/ سلاح هسته ای، بهانه واهی غرب علیه گفتمان انقلاب

اراک - خبرگزاری مهر: امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دور جدید مذاکرات ایران و1+5 برای توافق نهایی هسته ای در وین را حساس تر از مرحله قبل دانست و گفت: هرگونه توافق نهایی در چهارمین دور از این نشستها، که در آن مواضع و اصول ایران اسلامی رعایت نشده باشد مورد قبول ملت نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز در مصلای اراک با تاکید بر اینکه از تیم مذاکره کننده انتظار داریم از حقوق ملت ایران دفاع و یک قدم ازحدود تعیین شده عقب نشینی نکنند افزود: وزیر امور خارجه و هیئت مذاکره کننده نباید در مذاکرات از حقوق هسته ای ملت ایران کوتاه بیایند.

وی احترام به حقوق هسته ای ملت ایران از سوی غرب را شرط  موفقیت مذاکرات دانست و اظهارداشت: ایران در مذاکرات دور قبل به تمام تعهدات خود جامه عمل پوشاند اما طرفین مذاکره نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه در راستای منافع اسرائیل جنایتکار گام برداشتند.

آیت الله دری نجف آبادی ضمن محکوم کردن تحریمهای یکجانبه غرب افزود: فعالیتهای صلح امیز هسته ای حق مسلم ملت ایران است و از یک سو رهبری به صراحت حرام بودن استفاده از سلاح های هسته ای را اعلام کردند اما غربیها باز حرفهای پوسیده خود را تکرار کرده و به تحریمها عیه ایران اصرار می کنند.

سلاح هسته ای بهانه واهی غرب علیه گفتمان انقلاب ایران

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه طرح تولید سلاح هسته ای بهانه های واهی غرب علیه گفتمان انقلاب ایران است تصریح کرد: اگر آمریکا و غرب نگران بشریت بودند چرا در مقابل کشورهای هند، پاکستان و اسرائیل که سال هاست مجهز به بمب ها اتم هستند موضع نگرفتند.

وی اضافه کرد: مشکل دنیای غرب و آمریکا با ایران ارزش ها و آرمان های دین مبین اسلام است بنابراین آنها باید بدانند که ملت ایران اسلامی تا پای جان از ارزش های این دین مقدس دفاع می کنند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود اختلافات سیاسی میان برخی مسئولان اظهارداشت: مسئولان بجای پرداختن به این امور باید به فکر رفع مشکلات مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه با این اختلافات از تحقق اهداف امسال که همان فرهنگ و اقتصاد است دور می شویم، خاطرنشان کرد: انتظار مردم از مسئولان نظام این است که بدون پرداختن به حواشی و جنجال های سیاسی برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه اراک گفت: اگر قرار هست که اقتصاد مقاومتی در ایران تحقق یابد باید تمام مردم از مسوولان رده بالای دولت گرفته تا تمام مردم عادی دست در دست یکدیگر داده و عاشقانه برای آبادانی وطن تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: مسئولان باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی های منطقی، کاربردی و بلند مدت داشته باشند و هر یک از ایرانیان نیز باید با کار و تلاش شبانه روزی دین خود را به ایران اسلامی ادا کنند.

دل دادن به کسب درآمد بیشتر باعث شده که بسیاری از مردم از معنویات فاصله بگیرند

وی با اشاره به اینکه دل دادن به کسب درآمد بیشتر باعث شده که بسیاری از مردم از معنویات فاصله بگیرند و از یاد خدا غافل شوند اظهارداشت: پرداختن به معنویت و آیین اعتکاف بهترین فرصت برای دوری از این دل مشغولی ها بوده و فرصت بسیار مناسبی را برای افراد به وجود می آورد تا نسبت به اعمال یکساله خود فکر کنند. 

امام جمعه اراک با بیان اینکه مهم ترین چیزی که لازم است معتکفین انجام دهند تفکر است اظهار کرد: اعتکاف ایجاد خلوت های رحمانی با خدای عزوجل است و آنان که توان انجام اعتکاف را داشتند، برای انجام اعمال این ایام عازم شدند.

وی با یادآوری 13 رجب و خجسته میلاد با سعادت امام علی (ع) گفت: این امام همام برای تهیه مخارج زندگی شخصی شان سخت ترین کارها را انجام می دادند، بنابراین ملت ایران باید از زندگی این بزرگمرد الگوگیری کرده و برای بی نیاز بودن به دیگران با کار و تلاش بی وقفه از خداوند متعال طلب روزی حلال کنند.

 

 

 

 

کد خبر 2292292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha