۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵

آیت الله دری نجف آبادی:

لزوم توجه به رشد جمعیت در کشور جدی است/ باید به دنبال جایگزینی نسل‌های آینده بود

لزوم توجه به رشد جمعیت در کشور جدی است/ باید به دنبال جایگزینی نسل‌های آینده بود

اراک- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: لزوم توجه به رشد جمعیت در کشور جدی است و باید با افزایش جمعیت به دنبال جایگزینی نسل های آینده بود.

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش جمعیت در ایران افزود: باید مسئولین با ایجاد مشوق و تسهیل ازدواج و با فراهم کردن اشتغال و تولید سن ازدواج در جوانان را پایین بیاورند.

وی با تاکید بر معضلاتی چون اعتیاد، بیکاری و بالارفتن هزینه های زندگی تصریح کرد: اعتیاد همسران به مواد مخدر یکی از دلایل طلاق است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به 3 تا 7 خردادماه هفته بدون دخانيات افزود: هفته بدون دخانیات فرصتی برای دستگاههای فرهنگی و بهداشتی در نهضت اطلاع رسانی به مردم در خصوص زیان های این مواد مخدر برای سلامت جامعه است و باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بر اساس آمارهای موجود هشت هزار و 300 میلیارد تومان از سرمایه های مردم برای خرید سیگار و دخانیات هزینه شده در حالیکه این رقم می توانست صرف اشتغال و تولید شود.

امام جمعه اراک با یادآوری روز پاسدار خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با جان برکفی هزاران شهید و جانبازی هزاران ایثارگر تا به امروز سرافرازانه بر فراز قله های افتخار ایستاده و همه در قبال این انقلاب مسئول هستند.

تفکر امام خمینی (ره) و نهضت وی تحول بنیادین ایجاد کرد

وی با اشاره به اینکه سپاه، نیروی انتظامی، روحانیون، قوه قضائیه باید در اخلاق و رفتار الگو و اسوه جامعه و مردم باشند گفت: تفکر امام خمینی (ره) و نهضت وی تحول بنیادین در کشور و سایر ملتهای اسلامی و آزادیخواه جهان ایجاد کرد که باید متولیان با الگوقراردادن رفتار وسیره امام خمینی(ره) احیاء کننده مکارم اخلاق شیعه باشند.

خطیب نماز جمعه اراک گفت: امام خمینی(ره) نماد عزت، شرف و آزادگی است که با استفاده از تمام تجارب خود گنج بزرگ قانون اساسی، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی را در کشور به یادگار گذاشت و ارزشهای ناب دینی را احیا کرد.

وی گفت: سراسر زندگی امام راحل الگوی اخلاق، مجاهدت، شجاعت و ایمان است و در ایام خرداد که روزهای آن به عناوین مختلف با مناسبتهای امام و ایثار و شهادت گره خورده باید تلاش بیشتری برای شناساندن زوایای پیدا و پنهان زندگی و اندیشه این معجزه قرن انجام شود.

وی توضیح داد: امام راحل (ره) و خاندان ایشان در تمام صحنه ها از 15 خرداد سال 42 تا حماسه 15 خرداد 93 در سنگر ها دفاع از حق و حقیقت، عدل و عدالت، آزادی و انسانیت حضور و راهبری داشتند و دین و حق خودشان را به اسلام، میهن، کشور و نظام ادا کرده اند.

کد خبر 2301526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha