۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۲۷

آیت الله دری نجف آبادی:

دعواهای سیاسی به ضرر نظام است

دعواهای سیاسی به ضرر نظام است

شیراز – خبرگزاری مهر: عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری دعواهای سیاسی به ضرر نظام دانست و گفت: باید اتحاد و همدلی در کشور وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر یکشنبه در همایش فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد، با بیان اینکه باید اتحاد و همدلی در کشور وجود داشته باشد، افزود: زمانیکه اتحاد و همدلی در کشور وجود داشته باشد همه چیز با موفقیت انجام و به نتیجه می رسد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تصریح کرد:جمهوری اسلامی برای منطقه، جهان و بشریت یک الگو است و برای محقق کردن تمامی این ظرفیتها نیاز به داشتن وحدت و نظم است که در این راه اگر روحانی و یا غیر روحانی کوتاهی کند ظلم است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به جایگاه بالای فرهنگ در جامعه، گفت: نشاط ، حیات، سقوط، موفقیت و... هر جامعه به فرهنگ بستگی دارد بنا بر این باید به مباحث این چنینی توجه ویژه داشت.

وی افزود: اساس تمامی دشمنی ها با جمهوری اسلامی ایران همان اسلام است زیرا ما دارای هویت، شخصیت، دین، ایمان مستقل هستیم.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تاکید کرد: اساس این دشمنی ها برای بی هویت کردن و بی شخصیت کردن ملت مسلمان است که برای رسیدن به این مهم مباحث فرهنگی از جانب دشمنان انتخاب شده است.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: حمله مغولها به ایران نیز دشمنی غربیان آن دوره بوده زیرا آنها برای ضربه زدن به ما از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند.

وی با اشاره به نقش نخبگان جامعه، گفت: رسالت سنگینی بر عهده نخبگان فرهنگی جامعه قرار دارد زیرا آنها رصدبان جامعه هستند و باید بیش از گذشته فعالیت داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دین ما به فرصت شناسی و استفاده از آن تاکید ویژه شده، گفت: قدرشناسی و توجه به فرصت ها از تاکیدات دین است که باید به آن توجه داشته باشیم و از دوران کودکی به فرزندان خود این مهم را یادآوردی کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: باید نسبت به فرصت ها قدرشناسی کنیم گاهی یک فرصت برای یک فرد، اجتماع، کشور، منطقه و جهان است که باید با توجه به موقعیت به آن توجه کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در موقعیتی قرار داد که فرصتی برای اجتماع، منطقه، جهان، بشریت و جهان تشیع است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب چنین زمینه هایی فراهم نبود اما امروز که جایگاه بالایی در جهان داریم باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

کد خبر 2293798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha