۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۱۷

آیت الله دری نجف آبادی:

اخلاق مداری رمز پیروزی و سربلندی جوانان است/ فعالیت 432 هیئت ورزشی در استان مرکزی

اخلاق مداری رمز پیروزی و سربلندی جوانان است/ فعالیت 432 هیئت ورزشی در استان مرکزی

اراک-خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اخلاق مداری را رمز پیروزی و سربلندی جوانان دانست و گفت: رمز هر موفقیتی اخلاق خوش و تربیت معنوی افراد است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ظهر چهارشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی، ورزشکاران و سمن های جوانان این استان به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان، افزود:  اگر انسان در میدان اخلاق و رفتار نیکو موفق شود در عرصه های مختلف زندگی نیز موفق خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر همسویی و حرکت هماهنگ دستگاه های فرهنگی و متولی امور جوانان، گفت: در صورتی که همه دستگاه های ذیربط هماهنگ بوده و در راستای زمینه سازی برای موفقیت جوانان گام بردارند، از موازی کاری کاسته و آینده ای درخشان برای این مرز و بوم رقم می زنند.

آیت الله دری نجف آبادی عزم واراده و ایمان پروردگار متعال را راهی موثر در جهت دستیابی به موفقیت و سعادت دانست و اظهار کرد: اراده قوی و عزم راسخ و ایمان به پروردگار یکتا موثرترین مسیر برای موفقیت در زندگی است.

وی با اشاره به اینکه باید روحیه ورزشکاری در استان تقویت شود، افزود: باید از این فرصت طلایی حضور جوانان برای پرورش انسان های سالم، توانمند و ولایی بهرهمند شویم.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی شاهد موفقیت ها و از خودگذشتگی جوانان در مقابل دشمن بودیم، تصریح کرد: ملت ایران و جوانان این مرز و بوم با عزم و اراده قوی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و اقتدار مسلمانان را به جهانیان نشان دادند.

توسعه ورزش همگانی از تاکیدات مقام معظم رهبری است

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه توسعه ورزش همگانی لبیک به بیانات مقام معظم رهبری در این بخش است، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به ورزش همگانی و سلامت جسم تاکید فراوانی داشتند و تلاش در جهت تحقق این مهم در اولویت این اداره کل است.

سعید ملکی، همچنین بر توسعه ورزش های باستانی و سنتی تاکید کرد و ادامه داد: این ورزش ها سبب ترویج هر چه بیشتر روحیه پهلوانی و قهرمانی در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان می شود.

وی با اشاره به ضرورت ماندگار ورزش باستانی و پهلوانی و ترویج آن در جامعه، افزود: توسعه ورزش های باستانی و سنتی می توانند در تربیت جوانان و همچنین حفظ این ورزش ها به عنوان جزئی از فرهنگ این مرز و بوم، موثر باشد.

 مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با تاکید بر اخلاق مدری به عنوان اولویت کاری این اداره کل، اظهار کرد: درحوزه فعالیت های فرهنگی اولین دستور کار ما بحث اخلاق مداری است.

فعالیت 432 هیئت ورزشی در استان مرکزی

ملکی با اشاره به فعالیت 432 هیئت ورزشی در استان مرکزی، افزود: از این تعداد 46 هیئت در شهرستان اراک و مابقی در شهرهای استان به تناسب جمعیت از 20 تا 35 هیئت ورزشی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: این هیئت ها کار برنامه ریزی برای 460 هزار ورزشکار و جامعه ورزشی را بر عهده داشته و در حوزه جوانان به ارایه خدمت می پردازد.

فعالیت 16 سمن در بخش جوانان

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی به فعالیت 16 سمن تسط جوانان استان خبر داد و گفت: این سمن ها در بخش جوانان به فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و آموزشی می پردازند.

ملکی اظهار کرد: در حوزه جوانان ستاد ساماندهی امور جوانان فعال است و به امور جوانان در بخش های ازدواج، اشتغال، مسکن، غنی سازی اوقات فراغت و توانمند سازی جوانان پرداخته است.

وی در پایان به فعالیت های بانوان ورزشکار استان نیز اشاره کرد و گفت: در بخش بانوان نیز یکصد و 50 باشگاه ورزشی در سطح استان فعال بوده و شاهد درخشش بانوان ورزشکار استان در سطوح مختلف هستیم.
 
 

کد خبر 2309712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha