۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶

آیت الله دری نجف آبادی:

استکبار برای دستیابی به اهدافش نیازمند ایجاد آشوب در منطقه خاورمیانه است

استکبار برای دستیابی به اهدافش نیازمند ایجاد آشوب در منطقه خاورمیانه است

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: استکبار جهانی برای دستیابی به اهداف خود نیازمند بلوا و آشوب در منطقه است و با دامن زدن به خشونت گرایی از طریق داعش سعی در تجزیه عراق و پیاده کردن نقشه های شوم خود در این کشور و کل منطقه خاورمیانه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه افزود: منافقین که به تعبیر قرآن  کریم همان سفیهان و دشمنان واقعی هستند، برای انتقام از مردمی که از سوی آنان طرد شده بودند، دست به فاجعه ضد بشری و غیر انسانی یعنی ترور ناجوانمردانه مردان خدا زدند و دکتر بهشتی و 72 یار مظلومش را به شهادت رساندند.

وی با تاکید بر اینکه هفتم تیر یادآور حماسه آفرینی بزرگ مردانی است که رمز استواری را با خون خود در جامعه اسلامی ما نهادینه کردند اظهارداشت: منافقین کوردل با بی ایمانی و با نهایت خواری و زبونی، نخبگان و شخصیتهای فکری نظام را به خاک و خون می کشانند تا شاید اتحاد و انسجام و همگرایی بین امت و امام را تضعیف کنند.

مسلمانان جهان نباید در مقابل این توطئه ها و ناجوانمردی ها ساکت بنشینند

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش حملات تروریستی گروهک ضد اسلامی داعش را محکوم و خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان نباید در مقابل این توطئه ها و ناجوانمردی ها ساکت بنشینند.

وی با بیان اینکه داعش در خدمت اهداف استکباری است، گفت: هدف استکبار در تربیت و حمایت از این گروه افراطی، تند رو و تروریست ، آسیب رسانی به جبهه مقاومت اسلامی و برهم زدن اتحاد مسلمانان است.

امام جمعه اراک افزود: استکبار جهانی برای دستیابی به اهداف خود نیازمند بلوا و آشوب در منطقه است و با دامن زدن به خشونت گرایی از طریق داعش سعی در تجزیه عراق و پیاده کردن نقشه های شوم خود در این کشور و کل منطقه خاورمیانه دارد.

خشونت در دین اسلام نکوهیده است

وی با تاکید بر اینکه خشونت در دین اسلام نکوهیده است تصریح کرد: تکلیف امروز مردم ایران و مسلمانان منطقه هوشیاری و آگاهی از تحولات و دسیسه های استکبار است و باید ضمن حفظ و تقویت وحدت با بصیرت در برابر فریب کاری و بدخواهی دشمن بایستند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه پناهگاه و حافظ حقوق اقشار مختلف مردم محسوب می شود بنابراین کارکنان این نهاد باید با اخلاق نیکو و حسن نیت به امور مردم رسیدگی کنند. 

قدم اول در پیشرفت و توسعه هر جامعه ای برقراری امنیت و نظم اجتماعی است

وی تاکید کرد: قوه قضاییه باید برای پاکسازی جامعه از وجود مفسدان، شروران و برهم زنندگان نظم اجتماعی برنامه های کاربردی داشته باشد چرا که قدم اول در پیشرفت و توسعه هر جامعه ای برقراری امنیت و نظم اجتماعی است.

آیت الله دری نجف آبادی در خصوص ششم تیرماه و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: پدیده مواد مخدر، پیش از آنکه فعالیتی سوداگرانه، تجاری و اقتصادی توسط مافیای اقتصاد بین ‏المللی باشد، ابزاری کارآمد، موثر و راهبردی در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان است. 

وی بیان کرد: نظام سلطه و گروه های ضد شیعه تلاش می کنند تا با ورود مواد مخدر و مشروبات الکلی به داخل مرزهای ایران اسلامی، جوانان این مرز و بوم را به انحطاط و گمراهی بکشانند، بنابراین نیروهای انتظامی، امنیتی و قوه قضاییه باید برای خنثی سازی این توطئه های شوم دشمنان ایران و اسلام برنامه ریزی های کاربردی داشته باشند.

خطیب نماز جمعه اراک با اشاره به فرارسسیدن ماه ضیافت الهی گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن و میهمانی خداست و همه مردم باید از این فرصت برای خودسازی و پالایش نفس و روح خود بهره کافی ببرند.

وی اضافه کرد: شرط قبولی در ضیافت الله دستیابی به معرفت و صفای باطن و ارزشهای انسانی است و کلید آن در دعا، نیایش و انجام اعمال و امور نیک نهفته است.

کد خبر 2320521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha