۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵

آیت الله نجف آبادی:

نباید به تولیدکنندگان به بهانه دفاع از منافع مصرف کنندگان احجاف کنیم

نباید به تولیدکنندگان به بهانه دفاع از منافع مصرف کنندگان احجاف کنیم

اراک/خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی و دامداری به عنوان موتور محرکه تولید در ایران گفت: نباید به تولید کنندگان به بهانه دفاع از منافع و حقوق مصرف کنندگان احجاف کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر یکشنبه در دیدار مدیران و پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی افزود: بخش کشاورزی از اهمیت بسزایی در رونق اقتصادی کشور و استان برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی با تمام ابعاد و زوایا شامل صنایع تبدیلی و وابسته، کنسانتره ها، اصلاح بذر و زمین، اصلاح نهاده ها و نهال ها، مبارزه با آفات و آفات شناسی و غیره میدان بسیار وسیعی برای ایجاد اشتغال و کار و تلاش دارد، بیان کرد: باید بخش کشاورزی مورد توجه بیشتر مسئولان این بخش در کشور و استان واقع شود.

امام جمعه اراک ابراز کرد: تولیدات با کیفیت در بخش کشاورزی و دامداری، عرضه آنها به بازار و بسته بندی های مناسب این تولیدات، همچنین واردات و صادرات این دو بخش از اهمیت ویژه ای به خصوص در رونق بخش اقتصادی کشور برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: تولیدات بخش کشاورزی از نیازهای دائمی و همیشگی جامعه هستند؛ بنابراین سرمایه گذاری در تمامی سطوح این بخش دارای اهمیت زیادی است که باید همواره مورد توجه مسئولان کشور قرار بگیرد.

وی با بیان این مطلب که استان مرکزی دارای شاخه های فعالیت بسیاری در بخش های مختلف کشاورزی و دامداری است، ابراز کرد: شهرستان های استان مرکزی هر کدام شرایط خاصی را برای تولید محصولات مختلف کشاورزی دارند.

تهیه شناسنامه و دستورالعمل روشن برای مناطق کشاورزی استان ضروری است

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه مسئولان جهاد کشاورزی وظیفه ی سنگینی را بر دوش دارند، بیان کرد: باید مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با توجه به شرایط خاص شهرستان ها و مناطق این استان شناسنامه و دستورالعمل شفافی را از مناطق این استان برای ارتقای سطح کشاورزی و دامداری تهیه و تدوین نمایند.

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: تولید پسته در زرندیه، انار و زیتون در ساوه، گل و محصولات گلخانه ای در محلات، پرورش زنبور عسل و غیره در نقاط مختلف استان نشان از پتانسیل بالای این استان در تولید محصولات با کیفیت کشاورزی و دامداری دارد.

وی ادامه داد: باید مشکلات موجود در بخش کشاورزی در کشور و استان رفع شود تا هر چه سریعتر شاهد رونق بیش از پیش تولیدات کشاورزی در کشور باشیم.

عدم تخصیص بودجه مناسب به بخش کشاورزی

آیت الله دری نجف آبادی عدم تخصیص بودجه مناسب به بخش کشاورزی، عدم حمایت جدی از این بخش و عدم وجود نیروی انسانی مورد نیاز را از جمله مشکلات موجود در این زمینه عنوان و ابراز کرد: باید برای رشد بخش کشاورزی آموزش، ترویج فرهنگ این بخش، ترویج استفاده از آبیاری قطره ای و بارانی و سرمایه گذاری و دادن تسهیلات و وام به کشاورزان را از اولویت های این بخش پر اهمیت قرار دهیم.

امام جمعه اراک با بیان اینکه دولت باید یارانه را مستقیم به تولیدکنندگان بدهد، اظهار داشت: باید با استفاده از راهکارهای مختلف همچون افزایش تعاونی ها و فروشگاه هایی که محصولات کشاورزی را با قیمت مناسب از تولید کنندگان تهیه و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند موجب رفع مشکلات فعلی تولیدکنندگان را فراهم آوریم.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: جهادکشاورزی به رغم خدمات فراوانی که از زمان تاسیس جهاد سازندگی تاکنون به جامعه نموده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام کلانتری تصریح کرد: مباحث کشاورزی از مباحث گره خورده با موضوعات اقتصادی است؛ بنابراین برای تحقق اقتصاد مقاومتی ترویج روحیه جهادی در جامعه ضروری است.
 

کد خبر 2312189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha