۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۱

آیت الله دری نجف آبادی:

کشتار مردم فلسطین به دست صهیونیستها ناشی از عدم اتحاد مسلمانان است

کشتار مردم فلسطین به دست صهیونیستها ناشی از عدم اتحاد مسلمانان است

اراک- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ضمن تاسف از به شهادت رسیدن70 نفر و زخمی شدن 700 نفر از مردم غزه به دست صهیونست ها گفت: کشتار مردم فلسطین به دست صهیونیستها ناشی از عدم اتحاد کشورهای مسلمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: اگر اتحاد میان مسلمانان و کشورهای اسلامی وجود داشته باشد، صهیونیست ها جرات چنین تفرقه افکنی را نخواهند داشت.

وی حوادث اخیر در کشورهای عراق، افغانستان و فلسطین را تاسف بار دانست و اضافه کرد: علت سکوت سازمان ملل و برخی کشورهای غربی در مقابل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین این است که آنان از این اختلاف ها سوء استفاده کرده و بدنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

وی ایجاد جنگ فرقه ای را از دیگر نقشه های دشمنان در افغانستان دانست و آن را بحران جدی پیش روی این کشور ذکر و تصریح کرد: مردم ایران در روز قدس جواب دندان شکنی به اعمال صهیونست ها خواهند داد.

آیت الله دری نجف آبادی بر وحدت و یکپارچگی مردم عراق و دنیای اسلام تاکید کرد و گفت: مردم عراق با پشتیبانی مرجعیت پاسخ دندان شکنی به گروه تروریستی داعش خواهند داد و این گروه، روزی اسلحه خود را به طرف ستمگرانی که آن را ایجاد کرده اند، خواهد گرفت.

وی ضمن محکومیت اعمال غیرانسانی و جنایت های گروهای تروریستی داعش و صهیونیستها افزود: اسلام دین مهربانی، برادری و عدالت و انصاف است و گروههای تروریستی در بین مسلمانان جایگاهی ندارند.

امام جمعه اراک با اشاره به ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و روز احسان و نیکوکاری ادامه داد: ماه رمضان بهترین فرصت برای تقرب بیشتر بندگان به درگاه خداوند است تا با نیکوکاری و تقوا ضمن بهره گیری از فضایل این ماه ، ذخیره ای برای آخرت نیز فراهم آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه زیاده خواهی و فشار در مذاکرات هسته ای از سوی غرب بی اثر است تصریح کرد: ملت ایران از تحریم ها و تهدیدات غرب نمی ترسد و آمریکا بداند ملتی که 10 سال صبر کرده و زیر بار زور نرفته اکنون 10 هزار سانتریفیوژ فعال دارد و قادر است 10 سال دیگر هم صبر کند.

آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: دولت باید مدیریت جهادی و قدرت نظامی، علمی و اقتصادی جامعه را در برابر تهدیدات محافظت کند.

وی با تاکید بر محور سیاستهای اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده بر تقویت توانمندی تولید داخلی و کیفیت محصولات است و این مهم نیازمند حضور آگاهانه مردم در صحنه ، راهبری مشاغل خرد و خانگی و زمینه سازی برای فروش و صادرات محصولات است.

گفتنی است هفته تامین اجتماعی و بهزیستی و روز حجاب و عفاف از دیگر بحثهای مطرح شده در نماز جمعه امروز بود.

کد خبر 2329388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha