۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۴

آیت الله دری نجف آبادی:

خون شهید بهشتی آبی روی آتش فتنه ها بود/ گروههای تکفیری مزدوران آمریکا و اسراییل هستند

خون شهید بهشتی آبی روی آتش فتنه ها بود/ گروههای تکفیری مزدوران آمریکا و اسراییل هستند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: خون شهید بهشتی و یاران او مانند آبی بود که روی آتش فتنه ها ریخته شد و جریان انقلاب را تصفیه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله دری نجف آبادی ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا اظهار داشت: شهید سید فخر الدین رحیمی نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی بود که در مدرسه علوی ها اقامه نماز و فعالیت های پایگاهی داشت.

وی عنوان کرد: آشنایی من با شهید سید فخر الدین رحیمی و برادر ایشان سید نورالدین رحیمی به قبل از انقلاب و در مدرسه علوی مربوط می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: متصدی مدرسه علوی شهید بهشتی، آیت الله ربانی شیرازی و آیت الله جنتی بودند که افراد زیادی از جمله حسن روحانی، قرائتی، سید فخر الدین رحیمی، سید نورالدین رحیمی و من از شاگردان مدرسه علوی بودیم.

دکتر بهشتی یک نابغه بود

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این مطلب که شهید بهشتی در تاسیس مدرسه حقانی نقش مهمی داشتند اضافه کرد: مدرسه حقانی بعد از مدرسه علوی تاسیس شد و آیت الله بهشتی و هم سنگران ایشان این تفکر را داشتند که روال طبیعی حوزه نمی تواند اهداف مقدس زیادی را هدایت کند.

وی ادامه داد: امروز نیز بعد از گذشت 50 سال از تاسیس این مدرسه ما نیز بایستی همان حرف های دکتر بهشتی و یارانش را بزنیم و هر آخوندی که امروز بخواهد موفق شود بایستی اقدامات اساسی را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به تاسیس مدرسه دین و دانش توسط شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: این شخصیت بزرگ در مدرسه دین و دانش زبان انگلیسی هم تدریس می کرد زیرا نمی خواست زندگی خود را از محل تدریس دروس دینی تامین کند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر این موضوع که دکتر بهشتی یک نابغه بود اظهار داشت: ایشان آینده نگری و فکر آینده سازی داشت و هچنین به تقویت نیروی انسانی چه در حوزه و چه در مدارس و دانشگاه ها نگاه ویژه ای داشت.

آیت الله بهشتی فکری آگاه، روشن، بیدار و هوشیار داشت

وی در مورد آینده نگری شهید بهشتی مثالی زد و گفت: در سال 55 ایشان مرا احضار کردند و از من خواستند در یکی از دانشگاه های آزاد خارج از کشور در رشته اقتصاد به تحصیل بپردازم چرا که معتقد بود به این رشته در آینده نیاز پیدا خواهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تکمیل مدرسه اسلامی در هامبورگ را از دیگر اقدامات شهید بهشتی دانست و عنوان کرد: در سال 43 آیت الله بروجردی مدرسه اسلامی را در شهر هامبورگ آلمان تاسیس کرد و بعد از ایشان دکتر بهشتی به تکمیل این مدرسه پرداخت و به بسیاری از مسلمانان آن شهر که تعدادشان زیاد بود درس اخلاق و فضیلت داد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آیت الله بهشتی فکری آگاه، روشن، آینده نگر، بیدار و هوشیار داشت خاطرنشان کرد: در سراسر کشور نیروهای مخلص دعوت او را در حزب جمهوری اسلامی ایران لبیک گفتند و شعبه های حزب را در سراسر کشور تشکیل دادند.

وی گفت: برخی باندهای سیاسی امروز در حال شکل گیری هستند که اهداف آن ها دنیوی و روزمره و جاه طلبانه است در حالیکه احزاب باید کارگزار ولایت فقیه باشند.

حزب جمهوری اسلامی ایران باعث پرورش نیروهای نخبه شد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک وجود حزب جمهوری اسلامی ایران را باعث پرورش نیروهایی نخبه، شایسته، متعهد و متدین دانست و بیان داشت: حضور این افراد در انتخابات خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای انقلاب در دولت آقای رجایی بسیار موثر بود و آن ها در همه مراحل نقش آفرینی کردند.

آیت الله دری نجف آبادی نقش آفرینی حزب جمهوری اسلامی ایران را باعث حس انتقام جویی لیبرال ها دانست و اضافه کرد: در ششم تیرماه دشمنان بمبی را در مسجد اباذر منفجر کردند و باعث مجروح شدن رهبر معظم انقلاب شدند و  این خواست خدا بود که رهبر را حفظ کند تا روز هفتم در حزب حضور نداشته باشد.

وی افزود: این اراده ذات اقدس الهی بود که این نعمت بزرگ برای سکانداری کشتی انقلاب اسلامی بعد از امام راحل حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تشکیل حزب جمهوری اسلامی را به خاطر وجود جریان های منحرفی که بعد از انقلاب در کشور شکل گرفته بودند دانست و گفت: در آن زمان ستادهای زیادی هر روز تشکیل می شد و هرکسی از هر سویی به فکر چپاول بود و بسیاری از مرزهای کشور نا امن بود و بنی صدر به جای اینکه به فکر انسجام و یکپارچگی ملی باشد هر روز دنبال مسائل داخلی و درگیری با ارتش و سپاه و ... بود.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: خون شهید بهشتی و یاران او مانند آبی بود که روی آتش فتنه ها ریخته شد و جریان انقلاب را تصفیه کرد.

وی شهید صدوقی، دستغیب، اشرفی اصفهانی را از جمله شهدای ترور دانست و عنوان کرد: آن روزها با افراد فتنه گر مماشات زیادی صورت گرفت اما آن ها بدنبال ترور شخصیت های بزرگ بودند و با مماشات ها کنار نیامدند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: امروز در حوادث عراق نیز منافقان کوردل و بعثی ها حضور دارند و ستاد آن ها در اردن و به فرماندهی اسرائیل، آمریکا و عربستان شکل گرفته است و گروه تکفیری داعش همان جنایتکارانی هستند که آبروی اسلام را برده اند.

آیت الله دری نجف آبادی گروه تکفیری داعش را جنایتکارانی خواند که نه شیعه هستند و نه سنی و در اینباره افزود: این چه دموکراسی است که از جنایتکاران حمایت می کند، داعش خبیث ماهیت دینی و اعتقادی ندارد بلکه ماهیت آن ابلیسی و شیطانی است.

وی ادامه داد: گروه های تکفیری مانند داعش و جیش العدل و ... مزدوران اجانب هستند که پولشان را از آمریکا و اسراییل دریافت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بعضی از کشورهای منطقه مانند ترکیه، اردن و عربستان را حامی داعش دانست و بیان داشت: خطر اصلی استکبار و دارو دسته اسرائیل و صهیونیست هستند و اینها قند در دلشان آب می شود که مسلمانان به جای اینکه به جنگ با استکبار و اسرائیل بپردازند در بین خودشان درگیری دارند.

شاخص برای همه ما رهبری است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: در حمله جنایتکارانه داعش و بعثی ها به عراق آیت الله سیستانی و دیگر عالمان وارد صحنه شدند و فتوای جهاد و دفاع دادند.

وی با بیان این مطلب که این گروه های تکفیری دروغ می گویند که به دنبال دموکراسی هستند تصریح کرد: مگر 60 درصد از مردم عراق به حزب مالکی و حزب قانون رای نداده اند پس چرا داعش ها به وجود آمد، پس اینها به دنبال منافع خودشان هستند نه منافع مردم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی وحدت کلمه و پیروی از رهبری را وظیفه همگان دانست و عنوان کرد: بایستی بر پایبندی ما به اسلام و ولایت افزوده شود و امروز شاخص برای همه ما رهبری است و همه باید در جهت حمایت از ایشان و گسترش و تعمیق اسلام و فقاهت بکوشیم.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: امروز حضور علما و حیات آن ها برای اسلام مایه عزت است و همچنین مرگ و شهادت آن ها نیز مایه عزت اسلام محسوب می شود.

وی جریان شهید بهشتی را جریان خط امام دانست و افزود: این جریان همچنین جریان رهبری انقلاب اسلامی نیز می باشد و امیدواریم همه ما شکرگزار نعمت رهبری در کشورمان باشیم.

 

کد خبر 2321216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha