۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۲

آیت الله دری نجف آبادی:

زمینه ایستادگی مذهب تشیع را در برابر جریانهای منافق و تکفیری فراهم کنیم

زمینه ایستادگی مذهب تشیع را در برابر جریانهای منافق و تکفیری فراهم کنیم

خمین- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن تاکید بر معرفی شخصیت و هدف امام خمینی(ره) در سطح بین المللی گفت: باید زمینه ای فراهم کنیم تا مذهب تشیع در برابر جریانهای تکفیری و منافقان به عنوان یک مکتب عزت آفرین و انسان ساز در جهان ایستادگی و رشد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر پنجشنبه در آیین اختتامیه کنگره بین المللی چشمه آفتاب افزود: کنگره چشمه آفتاب میدان وسیعی برای تحقیق و پژوهش پیرامون ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) و خاندان وی در داخل و خارج کشور فراهم کرد تا سیره این شخصیت شیعی جهان اسلام در دنیا معرفی شود.

وی با اشاره به پرده برداری از 500 جلدکتاب آثار برجسته امام خمینی(ره) در کنگره اظهارداشت: این آثار باید در بزرگترین کتابخانه های عظیم دنیا و مراکز علمی ارائه شود تا تمامی اندیشمندان با تفکر و اندیشه های امام راحل آشنا شود.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه ضمن تقدیر از مردم شهر خمین به جهت استقبال پرشور از یادگارامام گفت: زمان آن است که خواهران و برادران دینی ما تعصب های خود را برداشته و گردوغبار را از تاریخ اسلام بزدایند.

وی ادامه داد: از میان اوراق تاریخ عالیترین نقش را علماء و اندیشمندان منطقه خمین داشتند و وقت ان است که علمای حاضر با تاسی از علمای هلال علمایی کشور، در برابر جریانهای ضد شیعی ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه ماامروز وارث سرمایه های عظیم قرآنی، سیاسی و ولایی در شهرستان خمین هستیم گفت: نباید غفلت از این سرمایه ها اجازه دهیم تا غبار فراموشی بر چهره آنها بنشیند.

نقش و جایگاه امام خمینی در بیداری اسلامی

امام جمعه سابق خمین  و سرپرست جامعه روحانيت شرق تهران نیز در این کنگره با اشاره به نقش و جایگاه امام خمینی در بیداری اسلامی گفت: امام با آمدن خود به روحانیت، شیعه و اسلام عزت و اعتباری دوچندان بخشید.

آیت الله جلالی خمینی اظهارداشت: امام خمینی اگرچه نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت اما بعدازاین اتفاق مهم چیزی از این انقلاب برای خود نخواست تا آنجا که همواره با انتقاد از اطرافیان که وی را به عنوان رهبرصدا می کردند می گفت" من خدمتگذار مردم هستم".

وی با تاکید برحفظ نظام از سوی مردم و مسئولین گفت: امروز برماست تا با پیروی از رهبری و حرکت در مسیر امام از ارزشهای والای نظام جمهوری اسلامی حراست کنیم.

وی با تاکید بر شخصیت والای پدر امام خمینی نیز گفت: عشق و ایمان و مجاهدت در راه خدا از ویژگیهای بزرگ این مبارز است که بزرگترین اثر معنوی به جای مانده از وی فرزندی به نام روح الله که تمامی آینده جهان را با تدبیر و درایت خویش تغییر داد.

استقبال قابل توجه مردم خمين از نوه‌ي امام راحل

نماينده خمین در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم اين شهر را زادگاه انسان‌هايي تاريخ‌ساز عنوان كرد و با اشاره به استقبال قابل توجه مردم خمين از نوه‌ امام راحل گفت: اين مردم نشان دادند كه عليرغم مشكلات اقتصادي زيادي كه با آن درگير هستند ذره‌اي از علاقه‌شان به امام راحل كاسته نشده است.

محمد ابراهیم رضايي در ادامه با اشاره به شخصيت برجسته پدر امام راحل گفت: ايشان نه تنها بر گردن ملت ايران بلكه بر گردن كل شيعيان حق دارند.

وی خاطرنشان کرد: سيدمصطفي خميني در دوراني كه فساد و ظلم همه جا را فرا گرفته بود بواسطه‌ برخورداری از ايمان و عمل جهادی مرجعي برای مستضعفين بود.

وي اظهار كرد: مردم خمين انتظار دارند با توجه به شأن و جايگاه امام راحل، اين شهرستان به جايگاهي كه در خور آن است ارتقا يابد.

گفتنی است كنگره بين‌المللي چشمه‌ آفتاب با حضور وزیراطلاعات، رئیس مجلس شورای سالامی، مشاور فرهنگی رئیس جمهور، معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برگزار شد.

این کنگره دو روزه در هفتم و هشتم خرداد ماه با هدف معرفي شخصيت علمي، سياسي و اجتماع علامه سيد مصطفي موسوي خميني(ره) و همچنین جمع آوري اسناد و مدارك علمي و تاريخي مرتبط با دوران زتدگي ايشان و كودكي حضرت امام خميني(ره) برگزار شد.

طی این دو روز همچنین شهرستان خمین میزبان محققان وصاحب نظرانی از ساحل عاج، مراکش، سنگال، نیجریه، چاد، یمن، تانزانیا، سودان ،بورکینافاسو، عربستان و نامیبیا  بود که 50 مقاله توسط این محققان و در بخش بین المللی این کنگره دریافت شده که بیشتر مربوط به کشورهای هندوستان، دانمارک و کشورهای آفریقایی است که سه مقاله برگزید شد.

کد خبر 2301193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha