۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶

رضایی :

امام راحل با بنیان‌گذاری فلسفه سیاسی حکومت داری نقشه راه را برای مسئولان ترسیم کرد

امام راحل با بنیان‌گذاری فلسفه سیاسی حکومت داری نقشه راه را برای مسئولان ترسیم کرد

خمین-خبرگزاری مهر: دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مهمترین کاری که امام راحل در ایران انجام داد بنیان گذاری فلسفه سیاسی حکومت داری در ایران بود گفت: نگاهی گذرا به دوران استبدادی حکومتی شاهان گذشته نشان می دهد حاکمان ایران قبل از پیروزی انقلاب نه فلسفه سیاسی داشتند و نه نظریه خاصی برای حکومت داری در ایران.

به گزارش خبرنگار مهر از اراک، محسن رضایی ظهر پنج شنبه با بیان این مطلب در کنگره بین المللی چشمه آفتاب افزود: سرچشمه این مشکلات را باید عملکرد ما باید جستجو کرد چرا که دائما شعار جمهوری اسلامی سر می دهیم اما در مسیر جمهوری اسلامی حرکت نمی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت والای امام خمینی(ره) از بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به عنوان مهمترین شخصیت قرن بیستم یاد کرد و افزود: امام (ره) توانستند با توکل بر خدا و پشتیبانی مردم جهان را تکان دهند و امروز کمتر کشوری است که از اخبار و انقلاب ایران آگاه نبوده و یا از این انقلاب تاثیر نگرفته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: انفجار نوری که ایران را در منظر جهانی قرار داد توسط فردی روحانی بود که از خطه خمین برخاسته بود.

رضایی با اشاره به اسناد تاریخی موجود گفت: این اسناد نشان می دهد امام(ره) اهل خانواده ای از جنس جهاد و علم بود و حاج آقا مصطفی خمینی پدر بزرگوار امام (ره) نیز کارنامه ی درخشانی در مبارزه با یاغی های اطراف خمین و فراگیری دروس حوزوی از خود بر جای گذاشته به طوری که از وی به عنوان فخرالمجتهدین یاد می شود.

وی ادامه داد: از خاندان خمینی فرزندی بیرون می آید که نقشه راه ملت ایران را ترسیم می کند و امروز همه ملت ایران و مسلمانان جهان را مدیون خود و اهل بیتش می کند.

پیشرفت ما در گرو توجه به فلسفه سیاسی امام راحل است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه پیشرفت ما در گرو توجه به فلسفه سیاسی امام راحل است افزود: امام راه همواری را برای ما درست کرده است و شهدای زیادی در این راه تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

رضایی با تاکید بر اینکه مهمترین کاری که امام راحل در ایران انجام داد بنیان گذاری فلسفه سیاسی حکومت داری در ایران بود تصریح کرد: نگاهی گذرا به دوران استبدادی حکومتی شاهان گذشته نشان می دهد حاکمان ایران قبل از پیروزی انقلاب نه فلسفه سیاسی داشتند و نه نظریه خاصی برای حکومت داری در ایران.

وی اضافه کرد: این در حالی بود که امام راحل در گام نخست با بنیان گذاری فلسفه سیاسی حکومت داری نقشه راه  را برای مسئولان نظام ترسیم کردند، نقشه راهی که بعد از 500 سال امام خمینی(ره) با اتکا به منطق و فلسفه سیاسی خویش در ایران حاکم کردند.

رضایی تاکید کرد: امروز باید بعد از گذشت 30 سال دوباره به خود برگردیم و با حرکت در مسیر اهداف جمهوری اسلامی و تلاش در راستای تحقق اندیشه های امام راحل ایران را سربلند از تحریم ها بیرون آوریم.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر امروز فقر، بیکاری و گرانی را در کشور مشاهده می کنیم این ایرادات نه به امام راحل و نه به جمهوری اسلامی و نه به ولایت فقیه برمی گردد بلکه مشکلاتی است که از محل رفتارهای ما سرچشمه گرفته است.

گفتنی است  کنگره بین المللی چشمه افتاب طی دو روز- هفتم و هشتم خرداد ماه-در بزرگداشت پدر امام خمینی(ره) آیت الله سیدمصطفی موسوی خمینی در مصلای شهر خمین با حضور برخی از مسئولان کشوری و استان مرکزی در حال برگزاری است.

کد خبر 2301096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha