۸ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۸

حجت الاسلام پویا:

نگاه بلند امام راحل به جامعه مسلمانی اندیشه‌های امام(ره) را گسترش داد

نگاه بلند امام راحل به جامعه مسلمانی اندیشه‌های امام(ره) را گسترش داد

اراک – خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نمایندگی قم گفت: نگاه بلند امام راحل به جامعه مسلمانی نه فرقه های مسلمانی عامل مهم گسترش اندیشه های والای ایشان در جهان اسلام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن پویا شامگاه چهارشنبه با بیان این مطلب در کنگره چشمه آفتاب افزود: امام خمینی با توجه به ضرورت حفظ وحدت و همبستگی جهان اسلام از تمامی آنچه موجبات تفرقه و جدایی مسلمانان را باعث می شد دوری می کرد.

وی با اشاره به اقدام بزرگ و اعجاز انگیز امام خمینی در تشکیل انقلاب اسلامی و وحدت مسلمانان گفت: امام خمینی(ره) بزرگترین کار را در قرن حاضر انجام داد کاری که در طول قرنها و سالهای دور عالمان بزرگی قصد انجام آنرا داشتند اما موفق نشدند.

معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نمایندگی قم در ادامه با اشاره به  تدوین کتب و برگزاری همایش‌های پژوهشی با محوریت امام خمینی(ره) و اندیشه‌های ایشان افزود:کار گردآوری آثار ارزشمند امام راحل از 10 سال قبل آغاز شده و حاصل این تلاش که به همت 20 نفر از کارشناسان صورت گرفته مجموعه آثاری است که در  چهار بخش کلی اعم از کتاب‌های اصولی امام در هشت عنوان و در هشت جلد،کتاب‌های فقهی در شش عنوان و 14 جلد، کتاب‌های فتوایی در 20 جلد، کتاب‌های اخلاقی و عرفانی در 11 عنوان و 9 جلد چاپ و منتشر شده است.

پویا با بیان این که کتاب‌های اخلاقی و عرفانی امام که شالوده شخصیت ایشان  است در سن 28 تا 32 سالگی نوشته شده  گفت: آثار رونمایی شده در کنگره چشمه آفتاب نیز مجموعه‌‌ایست که شامل  آثار مکتوب امام بوده  و اغلب دست نوشته‌های آنها هم موجود است.

کد خبر 2300911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha