۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۴

فردا:

14 موزه استان مرکزی رایگان پذیرای گردشگران می شود

14 موزه استان مرکزی رایگان پذیرای گردشگران می شود

اراک- خبرگزاری مهر: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 14 موزه استان مرکزی به عنوان زبان روایتگر تاریخ ،فرهنگ و زندگی پیشینیان فردا 28 اردیبهشت ماه به صورت رایگان پذیرای گردشگران در سطح استان می شوند.

سید محسن رحمتی  در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از 25 اردیبهشت تا 3 خردادماه به عنوان هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌های مختلفی توسط این اداره در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری شب فرهنگی که در این مراسم تجلیل ازموزه داران خصوصی و کارکنان نمونه موزه ها، اختتامیه مسابقه عکاسی برج شیشه، اجرای موسیقی آئینی سنتی اقوام  ودر نکوداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، تجلیل از آزادگان، ایثارگران و خانواده محترم شهدای آزاد سازی خرمشهر استان از مهم‌ترین برنامه‌های این استان در هفته گرامیداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: نکوداشت روز فردوسی تجلیل از نقالان، شاهنامه خوانان، شاهنامه پژوهان استان مرکزی در موزه چهار فصل اراک از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رحمتی افتتاحیه نمایشگاه عکس برج شیشه را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کردوگفت: این مسابقه باهمکاری سازمان نظام مهندسی استان مرکزی ومیراث فرهنگی استان با هدف به کارگیری تجربیات و استعدادهای نخبگان عکاسی استان به مناسبت روز معمار و هفته میراث فرهنگی در چهار رشته و با موضوعات ابنیه و بافت‌های تاریخی، معماری اسلامی، نمای شهری و روستایی و بافت فرسوده برگزار شده وعکس های منتخب این جشنواره در نمایشگاهی درموزه مفاخر در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: به 9 نفر از برگزیدگان جوایز نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس مسابقات اهداء و به عکاسانی که آثار آنها به نمایشگاه راه یافته باشد نیز لوح تقدیر اهداء می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز کودک وموزه، مسابقه نقاشی و نمایش عروسکی درموزه های حسن پور، سالارمحتشم ، گنبد چهارسوق، مفاخرومشاهیر و نمایشگاه و نشست تخصصی  سرپرست اداره کل با مجموعه داران خصوصی را از برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی موزه‌ها است.

 

کد خبر 2292472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha