۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۴۶

در همایش ارتباطات و روابط عمومی:

روابط عمومی‌ها برای نقد سازنده بسترسازی کنند/ ضعف روابط عمومی‌ها جریان اطلاع رسانی را قطع می‌کند

روابط عمومی‌ها برای نقد سازنده بسترسازی کنند/ ضعف روابط عمومی‌ها جریان اطلاع رسانی را قطع می‌کند

اراک- خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در ایجاد بسترسازی برای نقد گفت: نقد سازنده بهترین ابزار برای توجه دادن مدیران به انحرافات احتمالی در برنامه ها و روش‌ها است و باید بستر آن توسط روابط عمومی سازمانها تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی ظهر شنبه در آیین گرامیداشت روز روابط عمومی در فرهنگسرای شهر صنعتی اراک با تاکید بر بکارگیری افراد خلاق و توانمند در پست های سازمانی روابط عمومی افزود:ضعف روابط عمومی ها جریان اطلاع رسانی در جامعه  را قطع می‌کند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی پل ارتباطی مسوولان و مردم و شناخت نیازها و مطالبات جامعه و سازمان است اظهارداشت: هنر روابط عمومی‌ها در این عرصه بهره گیری از شیوه های کارآمد در اعتمادسازی عمومی و ترغیب طیف های مردمی در همراهی با دولت است.

مقیمی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید خود را از مردم می‌داند و از گفتن نواقص و کاستی‌ها ترسی ندارد تصریح کرد: صداقت با مردم و شفافیت در ارائه اخبار و اطلاعات دستگاهها، ملاک کار دولت تدبیر و امید است.

وی با تاکید بر اینکه تنها نقد سازنده می تواند اصلاحات را فراهم کند و از دوباره کاری‌ها پیشگیری کند خاطرنشان کرد: روابط عمومی دستگاهها در عصر ارتباطات وظیفه خطیری را برعهده دارد و زمان جزیره ای عمل کردن و بی برنامه بودن گذشته است.

استاندار مرکزی افزود: در عصر جدید ارتباطات، روابط عمومی‌ها باید از سایر رسانه‌ها جلوتر حرکت کنند و اطلاعات دقیق، شفاف و به موقع را در اختیار مخاطبین قرار دهند.

وی از روابط عمومی‌ها بعنوان چشم و گوش سازمان و مدیریت سازمانی یاد کرد که بعنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باید صادقانه برخورد و امکان انتقاد در ارتباط با سازمان را به مردم بدهند چرا که نقد منصفانه موجب سازندگی می شود.

این روز فرصتی مناسب برای ارتقاء جایگاه و شان و منزلت روبط عمومی ها

مدیرکل صداوسیمای استان هم این روز را فرصتی مناسب برای ارتقاء جایگاه و شان و منزلت روبط عمومی‌ها دانست و گفت: در دنیای ارتباطات روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها حرف اول را می‌زنند.

قربانی جم ایجاد نوآوری و خلاقیت را از مولفه های کار یک روابط عمومی برشمرد و از مسئولان دستگاه‌ها و روابط عمومی‌ها خواست تا با ایجاد و برقراری تعامل دوسویه بین دستگاه ها و رسانه ملی برای تحقق اهداف سازمانی خود از ظرفیت های صدا و سیما بیشتر استفاده شود.

عباسی شهردار اراک هم نقش روابط عمومی ها را در اطلاع رسانی بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: روابط عمومی‌ها خط مقدم هر دستگاهی هستند که باید وظایف ،مسئولیت و برنامه های آنان را برای مخاطبین تبیین و دقیق و به موقع به گوش مردم برسانند.

در پایان این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان عرصه روابط عمومی‌های استان با اهدای لوح تقدیر و تولد 62 سالگی روابط عمومی‌ها گرامی داشته شد.

بیست و هفتم اردیبهشت به نام روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی نامگذاری شده است.
 

کد خبر 2293020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha