۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۵

مقیمی:

اصلاح فرهنگ کشور نیازمند کاردسته جمعی است/تا تغییر فرهنگ از سوی مردم پذیرفته نشود انجام شدنی نیست

اصلاح فرهنگ کشور نیازمند کاردسته جمعی است/تا تغییر فرهنگ از سوی مردم پذیرفته نشود انجام شدنی نیست

اراک- خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه اصلاح و تغییر فرهنگ کشور نیازمندکاردسته جمعی است گفت: ایجاد تغییر در فرهنگ باید کار گسترده ای صورت بگیرد چراکه تا این امر از سوی مردم پذیرفته نشود انجام شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی ظهر پنجشنبه در نشست اعضاء هیئت رئیسه اتاقهای فکر اقتصادی استان در محل استانداری افزود:  اتاق فکر خاستگاه نیازسنجی و شناخت معضلات و ظرفیتهای استانی است و حضور نخبگان و ایده های هدفمند در افق برنامه ای کوتاه، میان و بلند مدت، آسیب ها و جراحات فعلی استان را تسکین می دهد.

وی ادامه داد: مطبوعات، انجمنها، سازمانهای مردم نهاد و اساتید دانشگاهها نقش مهمی در فرهنگ سازی  به عنوان مهمترین عامل در توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان بر  عهده دارند.

وی بیان کرد:  در نشست اتاق فکر اقتصادی استان به زیربناها و مسائلی پرداخته می شود که اگر این بحثها حل شود و مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات استان را مرتفع می سازد.

مقیمی عنوان کرد: در اتاق فکر با تصمیمات اساسی و توجه عمیقی که نسبت به مسائل صورت می گیرد راه برای آنهایی که می خواهند کار اجرایی انجام دهند باز می شود و کمک می کند تا  در مسیر صحیح قرار بگیرند.

برگزاری منظم جلسات اتاق فکر اقتصادی استان

استاندار مرکزی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات اتاق فکر اقتصادی استان، اظهار کرد: در هر جلسه یک کارگروه به بیان نظرات و دیدگاههای خود بپردازد و این جلسات با حضور اساتید دانشگاهی، مدیران دستگاههای اجرایی و...  برگزار شود تا بتوانیم به جمع بندی نهایی برسیم.

وی  افزود: در این صورت نتایج بدست آمده در این جلسات به عنوان پایه و اساس توسعه استان در بودجه سال 1394 بکار گرفته می شود و همچنین می توانیم برای برنامه ششم توسعه نیز برنامه ریزی نمائیم.

مقیمی ابراز کرد: برای رسیدن به رشد و توسعه باید به دنبال مباحث نرم افزاری، تفکرو ایجاد مبانی باشیم و ساختارها و دیدگاهها را اصلاح کنیم تا کارهای اجرایی راحت تر به انجام برسد.

استاندار مرکزی ضمن تبریک روز بهره وری، اضافه کرد: باید با ایجاد زمینه های لازم برای بالا بردن بهره وری  تلاش کنیم و از آن به عنوان یک اصل دفاع نمائیم.

سهم این بخشها در توسعه استان موزون نیست

وی با یادآوری سه رکن اساسی صنعت، خدمات و کشاورزی اظهار کرد: درحال حاضر سهم این بخشها در توسعه استان موزون نیست و نیاز به مطالعات عمقی و راهکارهای کارامد در کیفی شدن و تعادل این بخشها است.

استاندار استان مرکزی افزود: اساس کار استان و راهبردهای کلیدی اتاق فکر، برنامه های توسعه ای، اسناد و مطالعات پایه و جامع، آمایش سرزمین، راهکارهای درآمدزایی و جذب سرمایه و ارتقای بهره وری و کیفیت بخشی به امور است و این منشور در اتاق فکر بخشهای فرهنگی، اجتماعی، رسانه، اقتصادی و نهادهای مردمی باید الگوسازی شده و نهادینه شود.

مقیمی بیان کرد: پرهیز از نگاه بخشی در منابع و امکانات در یک منطقه خاص استان و اصلاح نبود توازن زیرساختها در شرایط فعلی با نگاه درونی و بیرونی به توسعه از موضوعات اساسی است که نخبگان اتاق فکر باید برای آن دستمایه فکری و عملی داشته باشند.

گفتنی است این جلسه با هدف ایجاد زمینه تعامل بین اتاقهای فکر اقتصادی، گزارش عملکرد اتاقهای فکر تاکنون و بررسی روندآتی اتاقهای فکر در استان برگزار شد و در ابتدا این جلسه هریک از اعضاء هیات رئیسه اتاقهای فکر اقتصادی گزارشی از عملکرد خود ارائه نمودند و راهکارهایی در راستای توسعه اقتصادی استان در حوزه های مختلف ارائه کردند.

کد خبر 2296860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha