۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۱۳

«ناگفته های کلیسا» منتشر شد/ بحث و بررسی در مورد تاریخ مسیحیت

«ناگفته های کلیسا» منتشر شد/ بحث و بررسی در مورد تاریخ مسیحیت

کتاب «ناگفته های کلیسا» نوشته جمعی از نویسندگان از سوی گروه تأمین منابع فرهنگی، تبلیغی معاونت فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه قم اردیبهشت سال جاری منتشر شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مؤمنی رئیس گروه تأمین منابع فرهنگی و تبلیغی معاونت فرهنگی، تبلیغی دفتر تبلیغات دینی حوزه علمیه قم با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: بعضی از کتابهایی که در این گروه منتشر می شوند برای مبلغین است که در ایام تبلیغات مثل ماه محرم، ماه صفر، ماه رمضان و یا فصل تابستان مبلغین از این محتوا برای تبلیغ استفاده می کنند.

وی افزود: بخشی از کتابهایی که توسط این مرکز منتشر می شود برای عموم است که با توجه به نیازهای جامعه کتابهایی تألیف می کنیم و بعد در اختیار مردم می گذاریم. بعضی از منابع هم جنبه آموزشی دارد، زیرا معاونت فرهنگی تبلیغی مرکزی بنام مرکز آموزشهای کاربردی دارد که برای مبلغین کلاسهایی تشکیل و دوره هایی گذاشته می شود. همچنین بعضی از کتابهای درسی این کلاسها و دوره ها در این گروه تألیف و منتشر می شود.

مؤمنی درباره یکی از کتابهای تازه منتشر شده این گروه گفت: کتاب «ناگفته های کلیسا» نوشته جمعی از نویسندگان (محمد صحاف کاشانی، محمد توحیدی، علی غلامی) و به نظارت علمی بنده تهیه شده است. این کتاب برای آشنایی با مسیحیت و زندگی حضرت مسیح(ع) است که تاریخ مسیحیت را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

وی افزود: در این اثر، کتاب مقدس معرفی شده و از نظر سندی و محتوایی هم بعضی از مطالبش مورد بررسی و نقد واقع شده است. آموزه های مسیحیت مثل آموزه نجات بحث شده و نگاه انتقادی به سه گناه نخستین شده است. وضعیت شریعت در مسیحیت؛ اینکه آیا مسیحیت شریعت دارد یا ندارد بحث شده و همین طور آئینهای کلیسایی و مراسمی مثل عشاء ربانی و تعمید معرفی شده است.

مؤمنی در پایان سخنانش تصریح کرد: بحث آموزه تثلیث که بسیار در مسیحیت مهم است مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. بخش آخر کتاب هم راجع تبشیر مسیحیت در ایران است و روشهای تبشیری و تبلیغی جذب افراد به مسیحیت در آن مورد بحث قرار گرفته است. 

کد خبر 2294513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha